۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
هماهنگی بین نظام تولید، واردات و توزیع؛ اولین گام در جهت رفع گرانی
عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی مطرح کرد

هماهنگی بین نظام تولید، واردات و توزیع؛ اولین گام در جهت رفع گرانی

شقاقی، عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی ریشه تورم را در سه ناترازی بودجه‌ای، نظام بانکی و بخش تجارت خارجی دانست و گفت: دولت آینده در اولین اقدام بین نظام تولید، واردات و توزیع هماهنگی ایجاد کند.

به گزارش بازار، وحید شقاقی شهری، عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی شروع مسائل اقتصادی را دهه ۵۰ دانست که در دهه ۹۰ به اوج رسیده و ضمن اشاره به حساسیت دهه پیش رو در مسائل اقتصادی تصریح کرد: بحرانهای آب، صندوق های بازنشستگی، رشد جمعیت و پایان صادرات نفت درلایه اول، ناترازی نظام بانکی، تنگنای منابع مالی کشور در لایه دوم و چالش های محیط زیستی، نا برابری، بیکاری جوانان و فضای نامناسب کسب و کار و فساد اقتصادی از چالش های لایه سوم است.

شقاقی شهری، اقتصاد ایران را بیمار خواند اذعان کرد: دولت سیزدهم در زمان ۴ ساله خود باید تصمیمات سختی را برای برطرف کردن و کاهش شدت ضعف های اقتصادی بگیرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی درمان سریع را خطایی راهبری خواند و تصریح کرد: مسائل کشور، عمیق هستند و برخورد عجله ای با آن موجب شده نتوانیم اقدام مؤثری داشته باشیم.

وی ریشه تورم را در سه ناترازی بودجه ای، نظام بانکی و بخش تجارت خارجی دانست و افزود: دولت سیزدهم برای مقابله با گرانی باید این سه ناترازی را اصلاح کند.

شقاقی نفت را مانند مسکنی بر مشکلات اقتصادی تعبیر کرد و گفت: دولت آینده در اولین اقدام بین نظام تولید، واردات و توزیع هماهنگی ایجاد کند تا بتواند گرانی را تا حدودی کنترل کنند.

کد خبر: ۹۴٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha