۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
عهد می بندیم هیچ شب و روزی را بدون پیگیری مشکلات مردم سپری نکنیم
رئیس مجلس شورای اسلامی:

عهد می بندیم هیچ شب و روزی را بدون پیگیری مشکلات مردم سپری نکنیم

قالیباف، رئیس مجلس گفت: مجلس ضمن حفظ استقلال قوا و انجام وظایف قانونی، تمام ظرفیت و توان خود را در جهت ایجاد کمال همدلی و نیز انجام همکاری همه‌جانبه و هم‌افزایی با دولت منتخب ملت به میدان خواهد آورد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (دوشنبه ۳۱ خرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود، گفت: میلاد با سعادت ولی نعمتان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را به همه مومنان و محبان اهل بیت تبریک عرض می کنم و از خداوند متعال خواستارم همه ما را در تمام لحظات زندگی از پیروان واقعی سلوک فکری و عملی آن امام رئوف قرار دهد؛ ان شالله.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این روزها اتفاق مهمی در تاریخ کشور رقم خورد و به لطف الهی و هدایت های هوشمندانه رهبر حکیم انقلاب، یک بار دیگر مردم نجیب و دوست داشتنی ایران، خلاف تصورات اولیه، حماسه ای بس بزرگ آفریدند و علی رغم نگرانی ها از شیوع بیماری کرونا و وجود دلخوری های فراوان از شرایط اقتصادی و گرانی های لجام گسیخته و ناکارآمدی ها، پای صندوق های رأی آمدند و با توجه و با ایجاد پشتوانه های مردمی برای اقتدار نظام، باعث سرافرازی ایران عزیز و امنیت و وحدت ملی و جلوگیری از آسیب دشمنان به این مرز و بوم شدند.

وی افزود: باید با همه وجود شاکر این عنایت الهی و قدردان وجود چنین رهبری حکیم بود و به فهم و درک بالای سیاسی چنین مردمی افتخار کرد و در برابر این نجابت و مسئولیت پذیری ملی احساس تکلیفی صدچندان کرد.

قالیباف با بیان اینکه ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر خالصانه از ملت فهیم و نجیب ایران اعلام می کنیم که ملت بزرگوار ایران؛ شما با حضور خود همه ما مسئولان را بیش از گذشته مدیون همراهی و حمایت خود کردید، اضافه کرد: ما به شما تعهد می دهیم که با پایان یافتن موسم انتخابات، پیگیری مسائل و مشکلات شما عزیزان را به فراموشی نسپاریم و هیچ روزی را بدون تلاش برای ایجاد آسایش و آرامش برای شما به پایان نرسانیم و هیچ شبی را بدون داشتن دغدغه زندگی شما سپری نکنیم.

رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: همچنین ضروری است از نخبگان و بالاخص آن دسته از فعالان سیاسی که نسبت به صحنه انتخابات منتقد بودند، اما حاشیه نشینی و فرصت طلبی را در پیش نگرفتند و مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کردند، تشکر ویژه کنم. حقیقتاً آنها در پیشگاه الهی، مردم و تاریخ کشور روسفید خواهند بود، بی شک اجر این بصیرت و وظیفه شناسی آنها نزد خداوند متعال محفوظ است.

وی ادامه داد: در این بین بر خود فرض می دانیم در پیشگاه حضرت حق، بابت وجود رهبری حکیم و فرزانه سجده شکر بجا آوریم که در یکی از مهمترین انتخابات های تاریخ جمهوری اسلامی ایران، ضمن تاکید بر میدان دادن به ساختارهای قانونی کشور، صحنه گردان اصلی مشارکت بالای مردم در انتخابات بودند.

همکاری مجلس و دولت منتخب طعم شیرین خدمت رسانی نیروهای انقلابی را به مردم می چشاند
قالیباف ادامه داد: از درگاه خداوند منان عزت و سلامتی و طول عمر بابرکت برای این نعمت بی‌بدیل مسئلت داریم. لازم است تأکید کنم که مجلس شورای اسلامی ضمن حفظ استقلال قوا و انجام وظایف قانونی، تمام ظرفیت و توان خود را درجهت ایجاد کمال همدلی و نیز انجام همکاری همه‌جانبه و هم‌افزایی با دولت منتخب ملت به میدان خواهد آورد تا ان‌شاء الله با کارآمدی نتایج ملموس و موثر در رفع مشکلات زندگی مردم حاصل شود و مردم بتوانند طعم شیرین خدمت‌رسانی نیروهای انقلابی را بچشند.

شوراها با انتخاب شهرداران و دهیاران قوی از حواشی اقتصادی و سیاسی پرهیز کنند
رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این روزها اتفاق مهم دیگری نیز رقم خورده است، آن هم انتخاب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط میلیون‌ها نفر از شهروندان در اقصی نقاط کشور است. این افراد نقش ملموسی در خدمات‌دهی به مردم خواهند داشت. ضمن تبریک به همه منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستا از همه آنها می‌خواهم با انتخاب شهرداران و دهیاران قوی و پرهیز از هرگونه حواشی اقتصادی و سیاسی و با تمرکز بر خدمت‌رسانی خالصانه به مردم دوران جدیدی از مدیریت محلی و شهری را در کشور رقم بزنند.

وی اضافه کرد: همچنین وظیفه دارم به منتخبین میان دوره‌ای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تبریک عرض نمایم. همکاران جدیدمان در مجلس، هم‌سنگران جدید ما در جبهه جهاد و کارآمدی هستند، پیشاپیش حضورشان را خوشامد می‌گوییم.

برنامه‌ریزی‌های لازم در مجلس برای اجرایی شدن مطالبات رهبری صورت گرفته است
رئیس قوه مقننه تصریح کرد: در پایان با یادآوری بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب درباره مجلس یازدهم و نمایندگان انقلابی پرتلاش، پرتوان و دنباله‌کار آن، که مدال افتخاری برای همه ما بود، تأکید می‌کنم که برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرایی شدن مطالبات حضرت ایشان از سوی نمایندگان صورت گرفته است و موضوعات مربوط به مراقبت فردی و جمعی جهت اجتناب از آسیب‌های مجلس و ایجاد بستر لازم برای زیست مومنانه نمایندگان انقلابی در گفتار و عمل در دوره نمایندگی، رعایت اولویت‌های تقنینی کشور، کیفی کردن قوانین، حل معضل تراکم قوانین و همچنین در بین مردم بودن در دستور کار مجلس قرار دارد و امیدواریم با همراهی همه نمایندگان محترم در این زمینه کارنامه قابل قبولی ارائه کنیم و برخی مطالبات چندین ساله ایشان را به سرانجام برسانیم.

مجلس همراه با دولت و شوراهای جدید تلاش می‌کند با عقلانیت روحی تازه به کالبد مدیریتی کشور بدمد
قالیباف افزود: ان‌شاء الله در مجلس، دولت جدید و مدیریت‌های محلی و شهری جدید بتوانیم با عقلانیت انقلابی و تلاشی مضاعف، روحی تازه به کالبد ساختار مدیریتی کشور بدمیم و مردم را به داشتن یک زندگی خوب توأم با آسایش و آرامش امیدوار کنیم.

کد خبر: ۹۴٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha