۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
بازار رمز ارزها قرمز پوش شد؛ چین بازار رمز ارزها را به لرزه انداخت
تحلیل روزانه بازار رمزارزها؛

بازار رمز ارزها قرمز پوش شد؛ چین بازار رمز ارزها را به لرزه انداخت

ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی به کمتر از ۳۵ هزار دلار رسید و دلیل این کاهش سیاستهای اخیر دولت چین در مقابله با فعالان بازار رمز ارزها در این کشور بود.

بازار؛ گروه بین الملل: در اولین ساعات کاری روز ۲۱ ژوین سال ۲۰۲۱  بازار رمز ارزها در دنیا قرمز پوش بود. در این روز ارزش بیت کوین، دوج کوین و اتریوم سقوط کرد و هر XRP با قیمت ۷۳ سنت در بازار مبادله شد.

به گزارش کوین دسک در اولین ساعات کاری این روز هر بیت کوین با قیمت ۳۴ هزار و ۷۴۲ دلار به فروش رسید در حالیکه قیمت هر اتریوم برابر با ۲ هزار و ۱۳۰ دلار بود و هر دوج کوین با قیمتی حدود ۲۹ سنت مبادله شد. آمارها نشان می دهد متوسط قیمت هر اتریوم نسبت به ۲۴ ساعت قبل ۳ درصد و  قیمت هر دوج کوین ۴.۶ درصد تنزل یافت ولی  نرخ کاهش ارزش XRP بالغ بر ۷ درصد گزارش شده است.

دلیل افت ارزش رمز ارزها در این روز سیاست چین در مورد مقابله با فعالیت واحدهای استخراج رمز ارز در تمامی شهرهای این کشور دانست و در اخرین روزهای هفته قبل موج این برخوردها به استان سی چوان  چین رسید. استانی که در ماه های اخیر حجم زیادی از رمز ارزها به خصوص بیت کوین های چین در آن استخراج می شد.

آمارها نشان می دهد در اوریل سال قبل ۶۵ درصد بیت کوین دنیا در چین استخراج می شد و با سیاست اخیر این کشور، شرایط برای استخراج این رمز ارز محبوب در دنیا تغییر می کند.

 دلیل مطرح شده توسط دولت چین برای مقابله با استخراج رمز ارزها مقابله با تغییرات جوی است. دولت چین تاکید کرده است که در فرایند استخراج رمز ارزها انرژی فسیلی زیادی مصرف می شود زیرا بخش اعظم نیروگاه های برقی فعال در این کشور با زغال سنگ کار می کنند.

گزارش دولت چین نشان داده است از شروع طرح مقابله با فعالیت استخراج کنندگان بیت کوین تا به امروز ۹۰ درصد از مزارع استخراج بیت کوین  در این کشور تعطیل شده اند که شوک بزرگی به بازار وارد کرده است.

بلومبرگ در گزارش خود با اشاره به این مطلب که هم اکنون ارزش هر بیت کوین در بازار معادل نصف ارزش آن در اواسط اوریل است نوشت: «در اواسط اوریل سال جاری ارزش هر بیت کوین در بازار برابر با ۶۵ هزار دلار بود ولی هم اکنون با قیمتی کمتر از ۳۵ هزار دلار مبادله می شود. ارزش بازار رمز ارزها هم اکنون برابر با ۱.۴۵ هزار میلیارد دلار است در حالیکه ماه گذشته ارزش  این بازار بالع بر ۲.۶ هزار میلیارد بود.»

کوین دسک بر این باور است سیاست اجرا شده در کشور چین تاثیر کوتاه مدت در بازار دارد و به سرعت این مزارع در بخش های دیگری از دنیا فعال خواهند شد و جایگزین مزارع چینی می شود. به همین دلیل است که  انتظار می رود سیر افزایشی قیمت بیت کوین از ماه آتی شروع شود.

کد خبر: ۹۴٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha