۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
پیشنهاد گمرک برای حل مشکل واردات و لیست ارزش موتورسیکلت و ماشین های خارجی
معاون فنی گمرک ایران خبر داد

پیشنهاد گمرک برای حل مشکل واردات و لیست ارزش موتورسیکلت و ماشین های خارجی

جمال ارونقی، معاون فنی گمرک از ارائه پیشنهاد برای حل مشکل فهرست قیمت ارزش موتور سیکلت و ماشین‌آلات راه‌سازی به وزارت صمت خبر داد.

به گزارش بازار، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک از ارائه پیشنهاد به منظور حل مشکل فهرست قیمت خودرو و موتور سیکلت خبر داد و گفت: یکی از وظایف حاکمیت گمرک رسیدگی به کالاهایی است که ارزش وارداتی مورد اظهار قرار می گیرد چون حقوق ورودی را براساس آن وصول می کند و گمرک ارائه ۲ پیشنهاد برای حل مشکل فهرست قیمت ارزش موتور سیکلت و ماشین‌آلات راه‌سازی به وزارت صمت را داده است و منتظر جواب آن هستیم.

وی افزود: گمرک در خصوص کلیه کالا ها بخش هایی تقسیم می شود. کالا های اساسی. که که ارزش ان توسط کار گروه. و ارز دولتی است و دیگر سایر کالا هاست که برخی قیمت ها مشخص است که بر اساس فاکتور. توسط صاحبان کالا مشخص است. سومین حالت مربوط است به خودرو موتورسیکلت و ماشین الات سنگین معدن و کشاورزی است که با وجود تحریم ها قیمت انها مشخص نیست.

ارونقی افزود: پیشنهاد گمرک برای حل مشکل لیست ارزش موتورسیکلت و ماشین های خارجی به وزارت صمت می باشد که به استناد مفاد تبصره ۶ قانون خودرو کلیه وارد کنندگان و تولید کنندگان خودرو، ماشین آلات راهسازی و موتورسیکلت تابع قانون مذکور، موظف به ارایه پرایس لیست ارزش CBU از کمپانی سازنده(تایید شده توسط مراجع ذیصلاح) جهت طرح موضوع در کمیته خودرو میباشند و طبق اعلام برخی از نمایندگیهای مربوطه طی چند سال اخیر بدلیل تحریمهای ظالمانه علیه کشور بسیاری از کمپانیهای طرف قرارداد با ایران از ارایه پرایس لیست امتناع می نمایند که این موضوع باعث تطویل در رسیدگی به ارزش خودروهای وارده و قطعات CKD می شود.

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک در پایان گفت: براساس موارد مطرح شده در خصوص شرکتهایی که اقدام به ارایه پرایس لیست از کشورهای واسطه غیر از کمپانی سازنده می نمایند به شرط تایید توسط مراجع ذیصلاح اتاق بازرگانی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور واسطه در کمیته خودرو مطرح، رسیدگی و تصمیم گیری شود و در خصوص شرکتهای تولید کننده داخلی وارد کننده قطعات خودرو بصورت CKD جهت خط تولید که صرفا اقدام به ارایه تصویر پرایس لیست از کمپانی سازنده و بدون تاییدیه از مراجع ذیصلاح می نمایند براساس سوابق سنوات قبلی و یا در صورت عدم وجود سوابق، براساس سایر مستندات موجود در کمیته خودرو رسیدگی و تصمیم گیری شود.

کد خبر: ۹۴٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha