۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
برنامه راهبردی اقتصاد دریا در استان های ساحلی تدوین شود
رئیس مجمع نمایندگان مازندران:

برنامه راهبردی اقتصاد دریا در استان های ساحلی تدوین شود

ساری- زراعی، رئیس مجمع نمایندگان مازندران بر ضرورت تدوین برنامه راهبردی اقتصاد دریا در هفت محور در استان های ساحلی تاکید کرد.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار تدوین برنامه راهبردی اقتصاد دریا را ضروری دانست و افزود: باید از ظرفیت های استان های ساحلی با تدوین برنامه راهبردی اقتصاد دریا در هفت محور بهره برد.

وی اظهار داشت: تکمیل طرح آزادسازی سواحل و تشکیل شرکت عمران ساحل و تشکیل اتحادیه تخصصی و مردمی صیادی با رعایت تقویم و شیوه های پایدار صید از جمله راهبردها است.

وی ادامه داد: اصلاح و مدرنیزاسیون دریانوردی با رویکردهای متعامل هیدورتوریسم، تجارت و آبزی پروری، فعال سازی بنادر استان تا ارتقای حداقل دو برابری ظرفیت فعال موجود برای تجارت با منطقه اوراسیا نیز از دیگر راهبردها است.

زارعی یادآور شد: سالم سازی محیط زیست دریایی و جلوگیری از تخلیه فاضلاب های تصفیه شده، توسعه پایدار با رعایت الزامات زیست محیطی طرح های پرورش ماهیان در قفس نیز باید در اقتصاد دریا مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس تصریح کرد: حمایت جدی و الزام آور از سرمایه گذاران پرورش ماهیان خاویاری و استخوانی در نوار ساحلی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

بیش از ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در استان مازندران وجود دارد.

کد خبر: ۹۴٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha