۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
در کجای دنیا بیشتر از انرژی بادی استفاده می شود؟
بازار گزارش می دهد

در کجای دنیا بیشتر از انرژی بادی استفاده می شود؟

چین بیشترین انرژی باد را به کار می گیرد که نمایانگر یک سوم تولید جهانی انرژی باد است.

بازار؛ گروه بین الملل: نیروی باد در سالهای اخیر به یک منبع انرژی تجدیدپذیر برجسته تبدیل شده است. با تلاش نهادهای دولتی برای دستیابی به اهداف کربن خالص، بسیاری از کشورها به انرژی بادی به عنوان منبع انرژی تنظیم شده روی آورده اند.

بسیاری از ما در حال حاضر با مزایای زیست محیطی انرژی باد آشنا هستیم: این ماده جلوی انتشار  کربن به جو که توسط میلیونها ماشین ایجاد می شود را می گیرد، گازهای گلخانه ای آزاد نمی کند و یک منبع انرژی کاملاً تجدیدپذیر است. کاهش وابستگی به سوخت فسیلی همیشه مثبت است، حتی اگر جزئی باشد.

از نظر اقتصادی نیز نیروی باد گزینه جذابی است. از آنجا که انرژی باد گازهای مضر ساطع نمی کند، دولت ها می توانند میلیون ها دلار در هزینه های مراقبت های بهداشتی برای کسانی که از بیماری های تنفسی ناشی از عوامل تنش زای محیط زیست رنج می برند، صرفه جویی کنند. انرژی باد می تواند مالیات در شهرهای بزرگ را کاهش دهند و رشد شغل را در مناطق روستایی افزایش دهد. در واقع تکنسین توربین بادی یکی از پردرآمد ترین مشاغل در جهان است.

فقط در سال ۲۰۱۶، صنعت انرژی بادی ۴.۹ میلیارد یورو مالیات به اقتصاد اتحادیه اروپا کمک کرده است که شامل مالیات بر درآمد شرکت های محلی تولید انرژی باد بود. مالیات های پرداخت شده توسط بخش انرژی بادی بین سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۶ ۴۶ درصد رشد کرده است.

در کجای دنیا بیشتر از انرژی باد استفاده می شود؟

چین
در حال حاضر چین کشوری است که بیشترین انرژی باد را به کار می گیرد و نمایانگر یک سوم تولید جهانی انرژی باد است. چین دارای بزرگترین مزرعه بادی جهان است که در استان گانسو واقع شده است. این سایت ظرفیت تولید ۷،۹۶۵ مگاوات انرژی را دارد که پنج برابر بیشتر از نزدیکترین نیروگاه بادی رقابتی آن است.

متأسفانه، این مزرعه حتی با نیمی از ظرفیت خود کار نمی کند و ۷۰۰۰ توربین بادی همه آنطور که باید کار نمی کنند. تقاضای کم و سرمایه گذاری اندک باعث شده است که از بسیاری از این ردیف های توربین بادی استفاده نشود که باعث اتلاف عظیم منابع می شود. مدیران شرکتهای انرژی که از این توربینها نیرو می گیرند معتقدند که فقط دولت می تواند در این مرحله مداخله کند.

ایالات متحده آمریکا
ایالات متحده آمریکا با ظرفیت نصب شده ۷۴۴۷۱ مگاوات، در زمینه تولید انرژی باد بعد از چین قرار دارد. ایالات متحده آمریکا در زمینه تولید نیروی باد در حال پیشرفت مداوم است و شش مورد از ده پروژه بادی در خشکی جهان در ایالات متحده آمریکا مستقر هستند. این مزارع بادی شامل مرکز انرژی باد آلتا در کالیفرنیا است که دومین نیروگاه بادی خشکی جهان است و دارای ظرفیت ۱۵۴۸ مگاوات است.

آلمان
آلمان در جایگاه سوم قرار دارد و تولید انرژی باد در این کشور با توجه به کم بودن جمعیت آلمان در مقایسه با آمریکا و چین (۸۳.۰۲ میلیون نفر در آلمان در مقابل ۳۳۱ میلیون آمریکایی و ۱.۳۹۴ میلیارد نفر در چین) بسیار چشمگیر است. آلمان بالاترین میزان انرژی باد را در اروپا تولید می کند و در سال ۲۰۱۸ به ۲۹ درصد تأسیسات انرژی بادی اروپا افزود.

هند
هند در رده چهارم قرار دارد و تنها کشور آسیا غیر از چین است که در این لیست قرار دارد. نگرش هند نسبت به انرژی باد تا حدودی متفاوت از همسایگان آن است و هند متعهد شده است تا سال ۲۰۲۲ ۶۰ گیگاوات نیروگاه بادی نصب کند. سومین و چهارمین نیروگاه بادی خشکی در سطح جهان: مزرعه بادی Muppandal در تامیل نادو (ظرفیت آن ۱۵۰۰ مگاوات ) و مزرعه بادی Jaisalmer در راجستان (ظرفیت آن ۱۰۶۴ مگاوات است).

اسپانیا
پنجمین کشور اسپانیا است که با توجه به جمعیت نسبتاً کم اسپانیا که بیش از ۴۶ میلیون نفر است، قرار گرفتن در این لیست دلگرم کننده است. ظرفیت نصب شده اسپانیا در حدود ۲۳ گیگاوات است که ۱۸ درصد از انرژی کشور را پوشش می دهد. اسپانیا با توجه به اینکه هیچ یک از مزارع بادی بزرگ ملی در خشکی یا برون مرزی ندارد، عملکرد خوبی داشته است.

انگلستان
در مرحله بعدی انگلستان قرار دارد با ظرفیت تقریبی ۲۰.۷ گیگاوات. انگلیس به عنوان یک کشور نسبتاً کوچک با دسترسی به اقیانوس از چهار طرف کشور، شش مورد از ده نیروگاه بادی فراساحلی با ظرفیت بالا را در سطح جهان دارد.

فرانسه
فرانسه تلاش کرده است تا از انرژی هسته ای دور شود و به سمت انرژی های تجدیدپذیر حرکت کند. متأسفانه یک بیزاری تاریخی از مزارع بادی در فرانسه وجود دارد زیرا تعداد زیادی از مردم از ترس اینکه این مزارع بادی باعث تخریب منظره می شوند نسبت به نصب آنها اعتراض می کنند.

 برزیل
ظرفیت باد برزیل ۱۴.۵ گیگاوات است که تقریباً هر ساله به رشد ۹ درصدی ادامه می دهد و در حال حاضر بزرگترین تولید کننده انرژی باد در آمریکای جنوبی است. انرژی باد حدود ۸٪ از کل ظرفیت انرژی ۱۶۲.۵ GW برزیل را تشکیل می دهد.

 کانادا
همسایه شمالی ایالات متحده آمریکا با ظرفیت انرژی تجدیدپذیر نزدیک به ۱۳ گیگاوات، نهمین کشور در زمینه تولید انرژی باد است. انتاریو با بیش از ۵ گیگاوات برق بیشترین انرژی باد را تولید می کند. بزرگترین پروژه بادی کانادا مزرعه Rivière-du-Moulin در کبک است که در کل ۳۰۰ مگاوات انرژی تولید می کند. انرژی باد در حال حاضر حدود ۵٪ از انرژی تجدیدپذیر کانادا را تشکیل می دهد.

ایتالیا
ایتالیا در لیست تولید انرژی باد در رتبه دهم قرار دارد و ظرفیت تولید آن ۱۰.۳۳ گیگاوات است. بیشتر مزارع بادی ایتالیا در جنوب واقع شده اند و در حال حاضر ۸۴۰ میلیون دلار برای ساخت اولین مزرعه بادی شناور مدیترانه سرمایه گذاری می کنند.

کد خبر: ۹۴٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha