۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
دولت آینده با نگاه به توان داخل از گره زدن اقتصاد به خارج از مرزها خودداری کند
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت آینده با نگاه به توان داخل از گره زدن اقتصاد به خارج از مرزها خودداری کند

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هماهنگی بوجود آمده میان رئیس جمهور منتخب با مجلس شورای اسلامی را فرصت استثنایی برای حرکت به سوی رشد و شکوفایی کشور دانست.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور پرشور مردم در سیزدهمین دوره انتخابات۱۴۰۰ ریاست جمهوری، گفت: مردم با حضور آگاهانه و پرشور در انتخابات تمام نقشه های دشمنان را خنثی کردند و اکنون نتایج این انتخابات آینده ای روشن در حوزه های مختلف اقتصادی در کشور را نوید می دهد.

وی در خصوص اقدامات دولت آینده برای رفع مشکلات اقتصادی کشور، اظهارداشت: دولت آینده باید با نگاه به توان داخل از گره زدن اقتصاد به خارج از مرزها خودداری کند و با بهره گیری از ظرفیت های فراوان داخلی زمینه رشد و توسعه پایدار را فراهم سازد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات و تصمیمات غیرکارشناسی دولت قبل که منجر به بروز مشکلات فراوان اقتصادی در کشور شد، گفت: عدم نگاه به توان داخلی در دولت قبلی و وابسته کردن اقتصاد به خارج از کشور موجب بروز مشکلات و چالش جدی در همه حوزه های مختلف اقتصادی شد اما اکنون فرصت و عرصه جدیدی برای استفاده از ظرفیت ها و توان داخلی برای حرکت به سوی رشد و توسعه اقتصادی کشور فراهم شده است.

وی به پایان کارآمدی تحریم ها اشاره کرد و اظهار داشت: در سالهای گذشته آمریکا همه توان خود را برای تحریم حداکثری کشورمان به کار بست اما با مقاومت ملت ایران اکنون تحریم ها کارآمدی خود را از دست داده و زمینه برای تحول بزرگ و مثبت اقتصادی و بازسازی کشور با اتکاء به توان داخلی فراهم شده است.

محمدرضا پورابراهیمی اصلاح ساختار بودجه، جلوگیری از رشد نقدینگی و کنترل تورم را از جمله برنامه های کوتاه مدت دولت آینده برشمرد و افزود: دولت آینده با توجه به توصیه و رویکردهای علمی و نظرات کارشناسی باید برنامه ای مبتنی بر اجماع متخصصان و کارشناسان اقتصادی تدوین و اجرا نماید و با بکارگیری افراد کارآمد و توانمند برای مدیریت و اجرای طرح ها و رویکرد جهادی مدیران، رشد و توسعه اقتصادی را شتاب بخشد.

وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی میان همه اجزاء دولت، اظهارداشت: هماهنگی بین اجزاء دولت امری ضروری و الزامی است و همه ارکان دولت باید با حرکت هماهنگ در مسیر توسعه اقتصادی زمینه را برای پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور فراهم سازند و در این زمینه فرصت استثنایی برای هماهنگی و همکاری تنگاتنگ میان مجلس و دولت بوجود آمده است.

کد خبر: ۹۴٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha