۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
مرز مهران تا اطلاع ثانوی بسته است
گمرک ایران اعلام کرد:

مرز مهران تا اطلاع ثانوی بسته است

گمرک ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دنبال تصمیم اداره گذرگاه مرزی عراق، مرز مهران برای امور مسافری و تجاری تا اطلاع ثانونی تعطیل است.

به گزارش بازار به نقل از گمرک ایران، بر اساس اعلام اداره گذرگاه مرزی عراق، فعالیت مرز مهران در بخش تجاری و مسافری فعلا تا اطلاع ثانوی بسته است.

اداره گذرگاه مرزی عراق فعالیت ترخیص کالاهای وارداتی را به عراق از روز یکشنبه ۸ مارس (۱۸ اسفند) به مدت یک هفته تا ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) از تمامی مرزهای خسروی، سومار، مهران، چذابه و شلمچه برای پیشگیری و ضد عفونی کردن محوطه‌های گمرکی و افزایش تجهیزات و امکانات مرزی برای مقابله با کرونا متوقف کرده بود؛ اما با اتمام این مهلت در روز جاری و علیرغم مذاکرات تلفنی با طرف مقابل و تمهیدات پیشگیرانه برای انجام کنترل‌های بهداشتی مجدداً در مکاتباتی از سوی طرف عراقی اعلام شد که به علت شیوع کروناویروس، فعلاً مرزهای یاد شده از جمله مرز مهران، هم از قسمت تجاری و هم مسافری تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود.

گمرکات استان ایلام با توجه به ممنوعیت صادرات از این مرز به عراق درخواست کرد تا اطلاع ثانوی صادرکنندگان محموله‌های صادراتی به مرزهای استان ارسال نکنند.

کد خبر: ۹٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha