۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
افزایش عرضه نفت شیل آمریکا محدود خواهد بود

افزایش عرضه نفت شیل آمریکا محدود خواهد بود

کارشناسان به مقام‌های اوپک گفتند که افزایش تولید نفت ایالات متحده آمریکا در سال جاری میلادی محدود خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از شانا، برخی منابع سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کردند کارشناسان صنعتی به مقام‌های اوپک گفته‌اند که افزایش تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱ - با وجود افزایش قیمت‌ها، همچنان محدود خواهد بود.

این مسئله به اوپک قدرت بیشتری برای مدیریت بازار در کوتاه‌مدت - پیش از افزایش قابل توجه تولید نفت شیل در سال ۲۰۲۲ - می‌دهد.

تمرکز مقام‌های کمیسیون اقتصادی اوپک (ECB) و کارشناسان نفتی دیگر در نشست روز سه‌شنبه (۲۵ خردادماه) بر تولید نفت آمریکا بود.

کارشناسان غیرعضو اوپک روز پنجشنبه (۲۷ خردادماه) در نشستی جداگانه داده‌های بیشتری از تولید نفت آمریکا در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را در اختیار این سازمان قرار دادند.

در حالی که توافق عمومی این بود که افزایش تولید نفت آمریکا در سال جاری میلادی محدود خواهد بود، یک منبع صنعتی اعلام کرد پیش‌بینی‌ها برای افزایش تولید آمریکا در سال ۲۰۲۲، از ۵۰۰ هزار بشکه در روز تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز متغیر است.

یک منبع دیگر اظهار کرد: شرایط روانی بازار درباره تولید نفت شیل این است که عرضه نفت ایالات متحده با افزایش قیمت‌ها، بهبود خواهد یافت، اما روند آن کُند خواهد بود.

به‌طور معمول تولید نفت شیل آمریکا واکنش سریعی به سیگنال‌های قیمت نشان می‌دهد. قیمت نفت آمریکا هفته گذشته افزایش یافت و به حدود ۷۳ دلار برای هر بشکه رسید که بالاترین قیمت از اکتبر سال ۲۰۱۸ بود. با وجود این تمرکز تولیدکنندگان آمریکایی به جای افزایش تولید، بر سرمایه و افزایش سود سهامداران است.

دو منبع پیش‌بینی کردند که تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱ به مقداری محدود و در حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

یک منبع دیگر اظهار کرد: اکثر کارشناسان توافق داشتند که افزایش تولید آمریکا محدود خواهد بود.

کد خبر: ۹۴٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha