۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
اجرای طرح ۲۰۰ هکتار جنگل کاری در حوزه آبخیزداری منطقه گردشگری دره گردو اراک
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خبر داد؛

اجرای طرح ۲۰۰ هکتار جنگل کاری در حوزه آبخیزداری منطقه گردشگری دره گردو اراک

اراک- محمدی،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۲۰۰ هکتار جنگل کاری در حوزه آبخیز داری منطقه گردشگری دره گردوی اراک اجرا شده و به زودی این منطقه به یکی ازمناطق گردشگری کشور تبدیل خواهد شد.

عبدالحسین محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه آبیاری اراضی این منطقه به صورت قطره ای انجام می شود، اظهار کرد: همچنین اجرای یک هزار و ۲۰۰ هکتار جنگل کاری در منطقه چپقلی اراک  و ۵۵۰ هکتار در منطقه سرسختی شهرستان شازند نیز از دیگر طرح‌های اداره کل منابع طبیعی استان در راستای مقابله با فرسایش خاک و جلوگیری از جاری شدن سیلاب در استان است.

 وی، در بخش دیگر سخنان خود گفت: عملیات آبخیزداری با هدف صیانت از منابع آبی و محیط زیست در ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان مرکزی آغاز شده است.

 محمدی ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها ۵ میلیون مترمکعب به حجم ذخیره و کنترل روان آب‌های استان اضافه می‌شود و حجم کنترل و ذخیره سازی روان آب ها در اراضی طبیعی به ۹۳ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، خاطرنشان کرد: فرسایش خاک در اراضی طبیعی این استان به دلیل اجرای طرح‌های آبخیزداری سالانه، چهار تن در هر هکتار کاهش یافته است.

 محمدی بیان کرد: فرسایش خاک در اراضی طبیعی استان سالانه حدود ۱۴ تن در هر هکتار بود، که با اجرای طرح‌های آبخیزداری این میزان روند کاهشی یافته است.

 وی اضافه کرد: اجرای طرح های آبخیزداری همچنین ذخیره سازی هزار متر مکعب رواناب در هکتار از اراضی طبیعی استان، جلوگیری از وقوع سیلاب و تغذیه سفره های زیرزمینی را به همراه دارد.

کد خبر: ۹۴٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha