۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸
رئیس جمهور منتخب ساختارهای اقتصادی را اصلاح کند| مردم و سرمایه‌گذاران در اقتصاد دخیل شوند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

رئیس جمهور منتخب ساختارهای اقتصادی را اصلاح کند| مردم و سرمایه‌گذاران در اقتصاد دخیل شوند

کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه بانک‌ها باید منابع لازم را در اختیار بخش تولیدی قرار دهند، گفت: رفع مشکلات معیشتی مردم در گرو اصلاح ساختارهای فعلی اقتصاد کشور است.

جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهمترین ماموریت دولت آینده در حوزه اقتصادی چیست، گفت: دولت آینده تا زمان تشکیل دو ماه فرصت دارد تا آغاز به کار کند. قطعا رئیس جمهور آینده باید در این فرصت از مشورت همه دلسوزان نظام برای انتخاب اعضای کابینه خود بهره بگیرد.

وی ادامه داد: بروکراسی شدید و ساختار کهنه اداری  مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرده و مانع هر گونه توسعه و پیشرفت است.‌

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید به سرعت این ساختارهای اداری معیوب را اصلاح و تغییر دهد.‌وی نباید تصور کند که صرفا با تعیین یک کابینه قوی و انقلابی می‌تواند مشکلات را حل کند و اگر ساختارها و سیستم اداری به همین شکل باقی بماند، قطعا هر فردی وارد این سیستم شود، خسته و از حل مشکلات عاجز می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ساختار اداری و بروکراسی کشور باید به سرعت تغییر یابد و این تغییر می‌تواند بستر خوبی را برای رفع مشکلات اقتصادی ایجاد کند.

وی ادامه داد: برای مثال، ورود مردم در حوزه اقتصادی بسیار ضروری است و دولت در اقتصاد به هیچ وجه موفق نیست و حتما باید مردم و سرمایه‌گذاران در بخش اقتصادی دخیل شوند.

کوچکی‌نژاد بیان کرد: رونق تولید مستلزم جمع‌آوری نقدینگی در جامعه است. باید شفاف سازی اداری در دستور کار قرار گیرد. روند خصوصی سازی باید شفاف و در عین حال آسان و روان شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها باید منابع لازم را در اختیار بخش تولیدی قرار دهند، رفع مشکلات معیشتی مردم مستلزم رفع ساختارهای فعلی اقتصادی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بنده معتقدم که فراهم کردن کالاها یکی از مسائل و مشکلات اصلی مردم است و با قیمت بالایی باید کالاهای اساسی را خریداری کنند. سیستم اداری و توزیع و مدیریتی به شدت به کشور ما آسیب زده است و رئیس جمهور آینده چاره‌ای ندارد جز اینکه این ساختار را تغییر دهد.

کد خبر: ۹۴٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha