۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
راهکار خروج از بن بست بهینه سازی مصرف سوخت
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تشریح کرد

راهکار خروج از بن بست بهینه سازی مصرف سوخت

بیگی نژاد، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس نبود اراده در میان مدیران برای رفتن به سمت صرفه‌جویی را مسئله‌ای دانست که بهینه سازی را در کشور به بن‌بست رسانده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، هادی بیگی نژاد درخصوص وضعیت بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور، گفت: تا زمانی که منافع جامعه هدف را به صرفه جویی گره نزنیم این مهم اتفاق نخواهد افتاد به عنوان مثال یک نیروگاه زمانی می‌تواند راندمان تولید برق خود از ۳۰ درصد (با مصرف هر نوع سوختی همچون مازوت یا گازوئیل یا گاز) به ۵۰ درصد برساند که دولت به آن تعهد دهد که مابه‌التفاوتی که در مصرف سوخت برایش به وجود می‌آید را تا مدتی به آن برگرداند چراکه تولیدکننده منفعت خود را با صرفه جویی گره خورده می‌بیند بنابراین به انجام آن ترغیب می‌شود، لذا باید بین صرفه‌جویی جامعه هدف و درآمدی که می‌تواند از طریق این صرفه‌جویی بدست آورد، گره‌ای زده شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، نبود اراده در میان مدیران برای رفتن به سمت صرفه‌جویی را مسئله دیگری دانست که بهینه سازی را در کشور به بن‌بست رسانده است.  

وی اضافه کرد: در حوزه بهینه‌سازی یک شعار مشترک وجود دارد مبنی بر اینکه بزرگترین استراتژی برای تولید انرژی، صرفه‌جویی انرژی است، درواقع اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌تواند یک نیروی محرکه برای کشور ایجاد کند.

به گفته عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس دایره تعریف پروژه‌های بهینه‌سازی بسیار وسیع است و از احداث بنا و ساختمان با عمر مفید بالا تا نوسازی ناوگان‌ها، خرید لوکوموتیو و واگن و احداث اتوبان در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی محسوب می‌شوند، یعنی هر آنچه که سبب کاهش مصرف انرژی شود در این زمره است حتی احداث پارکینگ طبقاتی همچنین نوسازی صنعت برق و نوسازی ترانس‌ها و تولید خودروهای هیبریدی را نیز شامل می‌شود.

کد خبر: ۹۴٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha