۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
۵۰ هزار تن گندم و کلزا در مازندران خریداری شد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران:

۵۰ هزار تن گندم و کلزا در مازندران خریداری شد

ساری- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به خرید ۵۰ هزار تن گندم و کلزا در استان گفت: ۱۱۲ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش بازار، عباسعلی وفایی نژاد با اشاره به خرید ۴۲ هزار تن گندم و هشت هزار تن کلزا از کشاورزان استان اظهار داشت: از زمان آغاز عملیات خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان تاکنون ۴۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم و ۸ هزار و ۱۱۲ تن کلزا از کشاورزان خریداری شد که اسناد ثبت شده در سامانه بانک به مبلغ ۷۷ میلیارد و ۳۶۷ میلیون تومان بابت مطالبات گندم کاران و ۳۴ میلیارد ۸۸۳ میلیون تومان بابت مطالبات کلزاکاران تاکنون پرداخت شد.

وفائی نژاد با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان اعلام کرد: به منظور تسهیل در تحویل و فروش گندم مازاد بر نیاز کشاورزان زحمتکش استان تعداد ۵ مرکز به مراکز سال گذشته اضافه شد و ۲۸ مرکز شامل مراکز خرید ملکی و کارخانه های آرد سازی و سیلوهای بخش خصوصی و مراکز تعاونی روستایی در نظر گرفته شده که بنا به نیاز شهرستان ها بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: گندم تولیدی کشاورزان مازندرانی با ۴ درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید هر کیلو گندم به قیمت ۵ هزار تومان خریداری می‌شود.

وفائی نژاد گفت: کشاورزان سطح زیر کشت گندم خود را در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت کنند، زیرا خرید تضمینی گندم از کشاورزانی که در سامانه مذکور ثبت نام نکرده اند انجام نخواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: کشاوزران در زمان تحویل محصول کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند تا همکاران مستقر در مراکز خرید در اسرع وقت نسبت به ثبت اطلاعات کشاورزان و میزان گندم تحویلی و ارسال فایل اطلاعات جهت تسریع در پرداخت وجه توسط دولت اقدام شود.

کد خبر: ۹۴٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha