۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
حمایت از بخش خصوصی در اردبیل مورد بی‌توجهی واقع شد/ ایجاد رانت با ارز ۴۲۰۰ تومانی
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

حمایت از بخش خصوصی در اردبیل مورد بی‌توجهی واقع شد/ ایجاد رانت با ارز ۴۲۰۰ تومانی

اردبیل- پیرموذن، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل با بیان اینکه موضوعی که در دولت به آن‌ عمل نشد، گفت: حمایت از بخش خصوصی در اردبیل مورد بی‌توجهی واقع شد.

حسین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت:  حمایت از بخش خصوصی موضوعی بود موضوعی که در دولت جدیتی در آن نداشت و این موضوع در استان اردبیل نیز مشهود بود و بخش خصوصی مورد بی مهری قرار گرفت.

وی اظهار کرد:  رئیس بانک مرکزی به وعده‌های خود برای حمایت از بخش خصوصی عمل نکرد و علی‌رغم پیگیری‌های مکرر این مسئله مورد بی‌توجهی واقع شد.

پیرموذن با اشاره به این که هیچکدام از مذاکرات با بانک مرکزیبه نتیجه نرسید، بیان کرد: دولت به همراه بانک مرکزی در جیب مردم، تولیدکنندگان و صنعت‌گران دست بردند و به جای این که از این اقشار حمایت داشته باشند به دنبال تأمین کسری بودجه دولت بودند که این مسئله سبب ضرر و زیان به واحدهای تولیدی شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: صادرکنندگان مجبور شدند ارز حاصل از صادرات را با نرخ نیمایی به دولت بپردازند و این معضل اساسی در بخش صادرات کشور بود که متأسفانه مشکلات را چندین برابر کرد و بخش خصوصی رغبت و انگیزه کافی برای ادامه کار نداشت.

پیرموذن تصریح کرد: علی‌رغم این که صادرات غیرنفتی زیر یک میلیون دلار معاف از پیمان‌سپاری ارزی باید بودند اما این موضوع نیز اجرایی نشد و به همین دلیل وضعیت اقتصادی کشور با مشکلات اساسی و جدی مواجه شد که نیازمند روی کارآمدن دولتی انقلابی و جهادی است.

وی بیان کرد: ایجاد رانت با پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به نورچشمی‌ها، عدم حمایت از سرمایه‌گذاران با عدم ارائه تسهیلات، عدم ایجاد زیرساخت‌های مناسب و نبود مشوق‌های سرمایه‌گذاری مشکلات اساسی را به وجود آورد و واحدهای تولیدی را زمین‌گیر کرد که هم‌اکنون نیاز به حمایت جدی دارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: مردم ولایتمدار استان اردبیل با حضور گسترده و باشکوه خود در پای صندوق‌های رأی در روز ۲۸ خرداد ماه و حمایت از فرد اصلح در رفع مشکلات اقتصادی کشور سهم عمده‌ای خواهند داشت.

کد خبر: ۹۴٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha