۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
احداث کارخانه تولید لالونین در خراسان جنوبی/ تامین بخشی از نیاز کشور
استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

احداث کارخانه تولید لالونین در خراسان جنوبی/ تامین بخشی از نیاز کشور

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی از احداث اولین کارخانه تولید لالونین کشور در استان خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه بخشی از نیاز ۲۰۰ تنی بازار کشور تامین می شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ حمید ملانوری صبح پنج شنبه در جمع عشایر منطقه کسراب سربیشه خاطرنشان کرد: با احداث این واحد تولیدی، بخشی از نیاز ۲۰۰ تنی بازار کشور را تأمین می کنیم.

وی تصریح کرد: روغن لالونین که از پشم گوسفند گرفته می شود، ماده اولیه لوازم آرایشی بهداشتی است و با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته، اولین واحد تولیدی این روغن در خراسان جنوبی احداث می شود.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: بنده به عنوان نماینده عالی دولت و فرمانداران ، بخشدارن و کلیه همکاران در همه رده ها باید تلاش کنیم، آسودگی و رفاه را برای مردم استان به ارمغان آوریم.

ملانوری به نعمت های بیشمار موجود در خطه زرخیز خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این استان در کنار نعمت های فراوانی نظیر ذخایر بزرگ معدنی، محصولات کشاورزی، دامپروری، جاذبه های گردشگری (جاذبه های طبیعی و تاریخی)، مرز، از وجود انسان هایی  باهوش ، نجیب، بافرهنگ ، متدین و با اصالت برخوردار است.

وی تأکید کرد: وظیفه ما به عنوان خادمین  مردم این است که با برنامه ریزی صحیح و استفاده  از همه  ظرفیت ها، حرکت های بزرگی برای خدمت به مردم  انجام دهیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به خدمات فراوان نظام اسلامی در ۴۲ سال گذشته، اظهار داشت: علیرغم پیشرفت های بسیار خوبی که در حوزه آب، برق، راه،گاز ارتباطات، بهداشت و درمان، آموزش ، صنعت، معدن، کشاورزی، اقتصاد و... صورت گرفته، با این وجود در خدمات زیر ساختی و به ویژه در بخش های روستایی و عشایری، برخی نواقص وجود دارند که باید پیگیری شده و حل شوند.

 ملانوری به گزارش فرماندار سربیشه در شورای اداری شهرستان اشاره کرد و گفت: جامعه عشایری و روستایی، حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان را تشکیل می دهند که بخش عمده ای از تولیدات کشاورزی ، دامی ، صنایع دستی و... حاصل دسترنج  این جامعه پرتلاش است.

وی تأکید کرد:  ما باید تلاش کنیم تا محصولات عشایر با ارزش واقعیشان به فروش برسد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته در سازمان عشایری کشور، اداره کل امور عشایری استان و دیگر دستگاه های مرتبط، مصوبات خوبی  در حوزه های آموزش، خدمات، سلامت، اشتغال و از همه مهمتر، رساندن محصولات جامعه عشایری به ارزش واقعیشان گذرانده اند که در حال پیگیری است.

ملانوری خاطرنشان کرد: در بحث تولیدات دامی، دام مازاد ،تأمین علوفه، آب و... پیگیری های خوبی به عمل آمده و از روز گذشته نیز خرید دام مازاد عشایر آغاز شده است لذا باید تلاش کنیم این دام  به قیمت واقعی  خریداری و در بازار عرضه گردد.

وی به برنامه استان برای احداث واحد بسته بندی گوشت اشاره کرد و متذکر شد: این واحد قرار است تولیدات دامی عشایر را به موقع خریداری کرده و پس از بسته بندی به ارزش واقعی  خود روانه بازار کند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه از برنامه توزیع پنل خورشیدی در بین جامعه عشایری استان گفت.

ملانوری خاطرنشان کرد: از آنجایی که ایجاد شبکه های برق در این مناطق امکان پذیر و مقرون به صرفه نیست و از طرفی ظرفیت خوبی برای استفاده از انرژی خورشیدی در استان وجود دارد، لذا شرکت برق با همکاری اداره کل امور عشایری، نسبت به خرید پنل های خورشیدی قابل حمل  اقدام نموده اند.

وی تصریح  کرد: این پنل ها با قیمت بسیار اندک در اختیار عشایر قرار می گیرد تا بتوانند نسبت به تأمین برق و روشنایی مورد نیاز خود اقدام کنند.

کد خبر: ۹۴٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha