۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
سئات الکتریکی رقبا را به در جاده غافل گیر می‌کند

سئات الکتریکی رقبا را به در جاده غافل گیر می‌کند

سئات با برند کوپرا محصولی به نام بورن که یک خودرو الکتریکی است به بازار معرفی کرد، این خودرو برای رقابت با فولکس واگن ID.۳  طراحی و تولید شده است.

بازار؛ گروه خودرو: در روزهای اخیر شرکت خودروسازی سئات محصول جدید خود با برند کوپرا معرفی کرد. کوپرا زیر مجموعه‌ی سئات، از هاچ‌بک الکتریکی خود به نام بورن که در واقع برادر اسپانیایی فولکس‌واگن ID.۳ به حساب می‌آید، رونمایی کرد.
 طراحی نمای جلوی کوپرا بورن، متشکل از چراغ‌ها، جلوپنجره و ورودی هوای بزرگ‌تر است که به آن در مقایسه با ID.۳ ظاهری اسپرت‌تر بخشیده است. در نمای عقب نیز یک چراغ‌ LED یک تکه وجود دارد که خودرو را از نظر بصری عریض‌تر از فولکس‌واگن ID.۳ نشان می‌دهد.
همچنین یک دیفیوزر یکپارچه و بزرگ وجود دارد که کوپرا عنوان می‌کند نقش عملکردی نیز دارد. در کوپرا بورن امکان انتخاب شش طرح رینگ آلیاژی بین سایزهای ۱۸ تا ۲۰ اینچ وجود دارد که عناصر مسی رنگ همانند بدنه بر روی آن‌ها کار شده است.
همچنین در ستون C بافتی با طرح پیچیده‌تر در مقایسه با فولکس‌واگن ID.۳ و با الگوی لانه زنبوری وجود دارد که به نظر می‌رسد تلاشی برای ایجاد تفاوت بیشتر با فولکس‌واگن بوده است. ضمن اینکه امکان سفارش شش رنگ مختلف برای کوپرا بورن وجود دارد. داخل کابین نیز در نگاه اول بسیار آشنا به نظر می‌رسد.
 اما تفاوت‌هایی نیز با فولکس‌واگن ID.۳ وجود دارد. از جمله صفحه نمایش لمسی ۱۲ اینچی که دو اینچ از فولکس‌واگن ID.۳ بزرگ‌تر است و همچنین صندلی‌های اسپرت با پشتی یکپارچه و فرمان که چند دکمه‌ی اضافی بر روی آن وجود دارد. در نسخه‌ی پایه‌ی کوپرا بورن از یک باتری ۴۵ کیلووات ساعتی استفاده شده است که قدرتی معادل ۱۴۸ اسب‌بخار و گشتاوری  ۳۱۰ نیوتون‌متری برخوردار است و می‌تواند مسافتی معادل ۳۴۰کیلومتر را طی کند.
نسخه‌ی دیگر که مانند نسخه‌ی ID.۳ Pro پرفورمنس است که از یک باتری بزرگتر ۵۸ کیلووات ساعتی بهره می‌برد و قدرتی معادل ۲۰۱ اسب‌بخار و اما گشتاوری همانند نسخه‌ی پایه تولید می‌کند. دامنه برد این مدل نیز با یک بار شارژ ۴۲۰ کیلومتر است. اما یک نسخه‌ی اختصاصی برای بورن به نام E-Boost ارائه می‌شود که قدرت موتور را به ۲۲۸ اسب‌بخار می‌رساند. کوپرا  Born بورن در ماه سپتامبر و در همان کارخانه‌ی که فولکس واگن ID.۳ از سال ۲۰۱۹ در آن تولید می‌شود، تولید شده و به بازار عرضه خواهد شد.

کد خبر: ۹۴٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha