۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
۱۰۰ تعاونی جدید در سیستان و بلوچستان تشکیل شد
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

۱۰۰ تعاونی جدید در سیستان و بلوچستان تشکیل شد

زاهدان - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۸ شرکت تعاونی در نقاط مختلف این استان تشکیل شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، مهرداد جهاندیده با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۸ شرکت تعاونی در نقاط مختلف این استان تشکیل شده است، اظهار داشت: این شرکت های تعاونی در گرایش های خدمات، کشاورزی و صنعتی  فعالیت می کنند.

وی تعداد اعضای این تعاونی ها را چهار هزار و ۳۰۹ نفر بیان کرد و افزود: طی این مدت ۳۴ هزار و ۷۱۳ نفر ساعت آموزش برای تعاونگران سراسر استان سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این آموزش ها به منظور توانمندسازی مدیران و اعضای تعاونی های استان در شاخه های مهارتی حقوقی، مهارتی مدیریتی، مهارتی تخصصی و مجازی برگزار شده است.

وی همچنین در خصوص اجرای طرح روستا تعاون در سیستان و بلوچستان گفت: پس از ابلاغ اعتبارات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر و برنامه های ابلاغی وزارت متبوع مبنی بر تشکیل شرکت‌های تعاونی روستا تعاون در مناطق مختلف استان، به‌منظور بهره مندی از تسهیلات مذکور با پیگیری‌های  مستمر تا کنون ۱۰۵ شرکت تعاونی در گرایش‌های مختلف در سطح استان تشکیل شده که از این تعداد ۵۰ تعاونی در سامانه کارا ثبت نام و به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

جهاندیده تصریح کرد: در حال حاضر  دو هزار و ۳۳۵  شرکت تعاونی در سیستان و بلوچستان با تعداد اعضای یک میلیون و ۸۷۷ هزار و ۵۴۵ نفر فعال هستند.

وی در ادامه به دستیابی این اداره کل به رتبه سوم کشور در طرح انتخاب اتاق فکر و پژوهش های برتر حوزه تعاون در سال های ۹۷ و ۹۸ هم اشاره کرد و افزود: اتاق های فکر تعاون برای توسعه و افزایش فرآیند مشارکت تعاونی ها در اتحادیه و اتاق های تعاون، ایجاد شده و در آن افراد نخبه علمی، دانش‌آموخته، باتجربه و فعال به بررسی چالش های بخش تعاون می‌پردازند.

کد خبر: ۹٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha