۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
سوناتا پرفروش‌تر از همیشه
بازار سدان جدید هیوندا را بررسی کرد

سوناتا پرفروش‌تر از همیشه

هیوندای سوناتا نسل هشتم که آن را با کد ان لاین می‌شناسیم با پیشرانه چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر با قدرت ۲۸۵ اسب‌بخار و فناوری‌های روز، به صدر پرفروش‌ترین محصول هیوندای نزدیک می‌شود.

بازار؛ گروه خودرو: خودروهای سدان در بازارهای جهانی دارای محبوبیت فراوانی هستند که هرسال خودروسازان بزرگ محصولات نامدار خود را برای این کلاس توسعه می‌دهند. هیوندای یکی از خودروسازان خوش نام کره‌ای است که با محصول سوناتا بیش از سه دهه است بازارهای جهانی را فتح کرده است.
سوناتا در سگمنت دی یعنی فول سایزترین سدان قرار دارد و از سال ۲۰۱۹ این خودروساز کره‌ای نسل هشتم آن را به بازارهای جهانی معرفی کرد. نسل جدید سوناتا برخلاف نسل‌های قبلی خود با فرمت کوپه پا به عرصه رقابت گذاشت. زیرا زبان جدید طراحی هیوندای که شامل خطوط تیز و حجم‌های روی بدنه است کارکتر اسپرت و نافذ به خودرو بخشیده است.

سوناتا پرفروش‌تر از همیشه


 زاویه بیشتر ستون سی فرم کمانی سقف فرم کوپه به استایل بدنه داده است. چهره خودرو با جلوپنجره عریض به اصطلاح آبشاری و چراغ‌های که با ال‌ای‌دی‌های کشیده در راستای عمودی در موتور عبوس و تهاجمی است.
 باتوجه به اینکه نسخه ان لاین از سوناتا در نسل هشتم بسیار مورد توجه قرار گرفته، طراحی سپر باورودی‌های هوا بیشتر مواجه شده که اسپرت بودن خودرو را وزین‌تر می‌کند. در نمای عقب شاهد فرم چراغ‌های سی شکل مشابه سدان کامپکت محبوب هوندا یعنی سیویک هستیم.
 با این تفاوت که خط نواری ال‌ای‌دی میان چراغ‌ها حالت پیوستگی به وجود آورده و فرم زیبای به این سدان خانوادگی اسپرت می‌دهد. هرچند که قرارگیری اگزوزهای دوبل ذوزنقه‌ی در طرفین سپر و دیفیوزر میان آن نمای زیبا این سدان را به اسپرت بودن متمایل می‌کند. کابین سوناتا ان لاین با قرارگیری دو صفحه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای مجموعه پشت آمپر و ۱۰.۲۵ اینچی برای کنسول میانی مدرن به نظر می‌رسد.
 طراحی دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع افقی و طراحی دکمه‌های فیزیکی در کنسول میانی که جایگزین دسته دنده شده و نورپردازی ال‌ای‌دی از سبک طراحی جدید هیوندای است. پشت آمپر دیجیتالی مزین به رنگ قرمز و غربیلک فرمان اسپرت ان با دو پدال شیفتر در پشت آن رانندگی را اسپرت می‌کند. صندلی‌های اسپرت ان با روکش کتان و سقف بزرگ پانوراما از جمله ویژگی‌های دیگر فضای داخلی سوناتا ان لاین است.

سوناتا پرفروش‌تر از همیشه

 ابعاد بدنه فاصله محوری، طول و عرض خودرو به ترتیب ۲۸۴۰ میلی‌متری، ۴۹۰۰ میلی‌متری و ۱۸۶۰ میلی‌متری فضای بار را به ۵۱۰ لیتر رسانده است. قلب تپنده سوناتا ان لاین را یک موتور چهارسیلندر خطی به حجم ۲.۵ لیتری توربوشارژ تشکیل می‌دهد. به بیان دیگر این موتور جدید موسوم به اسمارت استریم می‌تواند با پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندرها و نصب توربوشارژ حداکثر توان خروجی را به ۲۸۵ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور را به ۴۲۲ نیوتون‌متر می‌رساند.
همچنین مهندسان کمپانی هیوندای برای تسریع شتاب و انتقال قدرت از گیربکس دوکلاچه استفاده کرده‌اند. در واقع جعبه‌دنده ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک دی سی تی برای انتقال قدرت و گشتاور به چرخ‌های جلو تعبیه شده است. سوناتا ان لاین به سازه شاسی و بدنه تمام آلومینیوم مجهز است که مجموع وزن به ۱۶۲۳ کیلوگرم می‌رسد.

سوناتا پرفروش‌تر از همیشه


 بنابراین تنها ۵.۵ ثانیه زمان نیاز است که این سدان خانوادگی اسپرت از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد. سوناتا ان لاین به صورت ترکیبی ۸.۷ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف دارد. این در حالی است که در شهر ۹.۶ لیتر در هر صد کیلومتر و در اتوبان‌ ۷.۵ لیتر در هر صدکیلومتر بنزین می‌سوزاند. چهار حالت رانندگی اسپرت، اسپرت پلاس، کاستوم و حالت ویژه ان در نظر گرفته شده است.
 در حالت اسپرت و اسپرت پلاس ضریب فنریت سخت‌تر شده و پایداری را بهبود و در نهایت سواری را خشک می‌کند. سیستم تعلیق سوناتا انلاین در جلو مک‌فرسون و در عقب مولتی‌لینک با سایز تایرهای ۴۰/۲۴۵ با رینگ‌های ۱۹ اینچی است. این سیستم تعلیق سواری را رضایت بخش می‌کند اما در مقابل سدان‌های اروپایی حرفی برای گفتن در این زمینه ندارد. از مهم‌ترین آپشن‌های سوناتا ان لاین می‌توان به سیستم پایش نقاط کور، سیستم شناسایی عابرپیاده، سیستم استارت هوشمند خودرو روی گوشی، سیستم پارک هوشمند خودرو، سیستم کنترل فواصل، سیستم کروز کنترل هوشمند، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، نمایشگر میانی کنسول با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی و سیستم پایداری الکترونیکی خودرو و فرمان برقی و... اشاره کرد.

سوناتا پرفروش‌تر از همیشه

کد خبر: ۹۴٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha