۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۶
داد و ستد طلا تحت تاثیر انتخابات| معاملات به حداقل رسید
«بازار» گزارش می دهد

داد و ستد طلا تحت تاثیر انتخابات| معاملات به حداقل رسید

در هفته جاری تحت تاثیر سیزدهمبن دوره انتخابات ریاست جمهوری داد و ستد طلا در بازار به حداقل رسید و خرید و فروش آن در برخی از واحدهای صنفی طلا فروشی تهران متوقف شد.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: در پایان روز پنجشنبه (۲۷ خرداد ماه ) قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران به  ۱۰ میلیون و ۸۰  هزار تومان و قیمت نیم سکه بهار آزادی به ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت ربع سکه ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، قیمت سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران هم اکنون به یک میلیون و ۸۰ تومان رسیده است.

نرخ ارز نیز در بازار روز پنجشنبه  ۲۷ خرداد ماه سال جاری، دلار به رقم ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان، یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان، پوند ۳۴ هزار و ۲۷۳ تومان، درهم امارات ۶ هزار و ۵۸۴ تومان و لیر ترکیه به ۲ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

خریدو فرش طلا به بعد از انتخابات موکول شده است
در تحلیل بازار طلا در تهران «محمد کشتی آرای» نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به خبرنگار بازار گفت: در هفته جاری تحت تاثیر تبلیغات انتخاباتی، دادوستد مصنوعات طلا در بازار تقریبا متوقف شد تا هرگونه خرید طلا و سکه به بعد از انتخابات موکول شود.

در ۱۲ دوره انتخابات ریاست جمهوری همواره بازار طلا و سایر بازارهای اقتصادی کشور تحت تاثیر انتخابات بوده تا نتیجه انتخابات مشخص شود

این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در ۱۲ دوره انتخابات ریاست جمهوری همواره بازار طلا و سایر بازارهای اقتصادی کشور تحت تاثیر انتخابات بوده تا نتیجه انتخابات مشخص شود.

کشتی آرای بیان کرد: در این مقطع همواره شاهد این بودیم که معاملات دولتی و انعقاد قراردادها در تمام دستگاههای اجرایی کشور متوقف می شود تا اینکه نتیجه انتخابات مشخص شود که در این صورت به تدریج رونق اقتصادی و داد و ستد در کشور آغاز می شود.

خریدار طلا در بازار وجود ندارد
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: با این حال به علت ثبات قیمت طلا و ارز خرید و فروش طلا در بازار تقریبا متوقف بود زیرا اصلا خریداری در بازار نبود.

کشتی آرای در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر پیش بینی داد و ستد طلا در هفته آینده افزود: پیش بینی ما این است که هفته آینده نیز همین وضعیت بر بازار طلا حاکم خواهد بود.

در هفته جاری شاهد ثبات قیمت اونس جهانی طلا بودیم به طوری که قیمت طلا در بازارهای جهانی تغییرات زیادی نداشته است

این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به وضعیت اونس جهانی طلا در بازارهای جهانی افزود: در هفته جاری شاهد ثبات قیمت اونس جهانی طلا بودیم به طوری که قیمت طلا در بازارهای جهانی تغییرات زیادی نداشته است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز ۱۸۳۸ دلار بود و شرایط اقتصاد جهانی قیمت طلا را تغییر نداد و تقریبا قیمت طلا طی ۱۰ روز گذشته در بازارهای جهانی با ثبات بود

وی با بیان اینکه در هفته جاری در قیمت اونس جهانی طلا شاهد کم و یا زیاد شدن ۱۰ دلاری این فلز گرانبها بودیم گفت: قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز ۱۸۳۸ دلار بود و شرایط اقتصاد جهانی قیمت طلا را تغییر نداد و تقریبا قیمت طلا طی ۱۰ روز گذشته در بازارهای جهانی با ثبات بود.

وی در خصوص پیش بینی وضعیت بازار طلا در هفته آینده اظهارداشت: پیش بینی ما است که با توجه به اینکه سیاست های اقتصادی و قیمت برخی از کالاها از جمله نفت، در بازار تغییری نداشته لذا قیمت اونس جهانی طلا در هفته آینده نوسان زیادی نخواهد داشت.

قیمت اونس جهانی طلا در هفته آینده در حدود ۱۸۳۸ دلار خود حفظ خواهد کرد
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار داشت: به نظر می رسد قیمت اونس جهانی طلا در هفته آینده همچنان ثبات خود را در حدود ۱۸۵۰ دلار حفظ خواهد کرد و آنچنان قیمت طلا در بازارهای جهانی تغییر نخواهد داشت و شاهد نوسان قیمت طلا  و ارز نخواهیم بود.

در این خصوص یک کارشناس اقتصادی در حوزه و طلا و جواهر در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارداشت: بازار سکه و ارز تحت تاثیر نتیجه انتخابات و مذاکرات برجام در وین است.

اکبر نقوی نیا افزود: قیمت دلار تحت تاثیر این دو عامل در پایان هفته جاری به بیش از ۲۴ هزار تومان رسید و طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۸۰ هزار تومان در بازار قیمت خورد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر میزان حباب سکه امامی در بازار چقدر است، افزود: هم اکنون حباب قیمت سکه در بازارهای داخلی به ۱۹۹ هزار تومان رسیده است.

وی در خصوص قیمت طلا در بازارهای جهانی افزود: در پایان هفته جاری قیمت اونس جهانی با کاهش اندکی نسبت به هفته گذشته به  حدود  ۱۸۳۸ لار در هر اونس رسید.

پیش بینی آینده طلا در بازارهای جهانی
به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس، طلا به مدت چند روز کاهش داشته و این روند منعکس کننده انتظارات برای آغاز سریعتر از حد انتظار تعدیل سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکاست.

در پایان هفته جاری سطح حمایت بعدی طلا در ۱۸۵۰ دلار قرار دارد و اگر این سطح شکسته شود، طلا ممکن است تا مرز ۱۸۰۰ دلار عقب نشینی کند.

دلار در برابر ارزهای رقیب نزدیک به بالاترین رکورد یک ماه اخیر خود ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.

طبق آماری که اواخر هفته جاری منتشر شد، خرده فروشی آمریکا در ماه مه بیش از حد انتظار کاهش داشته است در حالی که قیمتهای تولیدکننده در ماه میلادی گذشته بر مبنای سالانه ۶.۶ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد از نوامبر سال ۲۰۱۰ بود

طبق آماری که اواخر هفته جاری منتشر شد، خرده فروشی آمریکا در ماه مه بیش از حد انتظار کاهش داشته است در حالی که قیمتهای تولیدکننده در ماه میلادی گذشته بر مبنای سالانه ۶.۶ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد از نوامبر سال ۲۰۱۰ بود.

آمار هفته گذشته که افزایش قیمتهای مصرف کننده آمریکا را نشان داد و این مساله نگرانیهایی را نسبت به تورم رو به رشد برانگیخته است، اما مقامات بانک مرکزی آمریکا مکررا اعلام کرده اند که تورم موقتی خواهد بود و انتظار دارند تدابیر محرک مالی برای مدتی ادامه پیدا کنند.

از طرفی شرکت متالز فوکوس پیش بینی کرد خرید طلا توسط صندوقهای ETF افت چشمگیری پیدا خواهد کرد، اما تقاضا از سوی جواهرفروشان و بانکهای مرکزی در سال ۲۰۲۱ بهبود خواهد یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و ۷۳ سنت رسید. هر اونس پالادیم با ۰.۲ درصد کاهش، در ۲۷۵۷ دلار و ۳۳ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۱۵۱ دلار و ۳۰ سنت رسید.

همه بازارهای مالی در انتظار اعلام نتیجه جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو FOMC هستند و بر این اساس معاملات آتی طلای آگوست با ۱۰.۴۰ دلار کاهش در هر اونس به قیمت ۱۸۵۴.۲۰ دلار و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با ۰.۴۶۴ دلار کاهش به قیمت ۲۷.۵۷۵ دلار در هر اونس رسیده است.

تاثیرپذیری فلزات گرانبها از این بابت ارزیابی شده است که به نظر می‌رسد با انتشار این گزارش فدرال رزرو ناچار به تسهیل هر چه سریع‌تر سیاست‌های پولی خواهد بود.

این در حالی است که از لحاظ تاریخی، تورم همواره تاثیر صعودی بر فلزات گرانبها داشته است چرا که به عنوان یک دارایی امن در شرایط تورمی شناخته شده‌اند.

گزارش‌های منتشر شده در ایالات متحده که شامل خرده فروشی ماه می بود، بیانگر آن است که خرده فروشی در آمریکا نسبت به ماه آوریل ۱.۳ درصد کاهش یافته در حالی که پیش‌بینی‌ها نشان از آن داشت که کاهش خرده فروشی به ۰.۶ درصد خواهد رسید.

از دیدگاه فنی، روز گذشته قیمت معاملات آتی طلای آگوست در پایین‌ترین سطح چهار هفته گذشته بسته شد، با این وجود معاملات آتی طلای آگوست همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار اما همزمان روند صعودی ۹ هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه نفی شده است.

هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۹۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی ۱۸۱۰.۷۰ دلار در هر اونس است.

سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۷۰.۹۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین قیمت معاملات هفته یعنی ۱۸۷۹.۷۰ دلار در هراونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۸۴۵.۷۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۱۸۴۰ دلار در هر اونس است.

روند صعودی معاملات آتی نقره جولای همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. این در حالی است که روند صعودی ۹ هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه نفی شده است.

هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه می یعنی ۲۸.۹۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۲۶ دلار در هر اونس است.

سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۸.۱۶ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۸.۴۴۵ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۷.۴۸۵ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۷.۳۱ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

در بازارهای کلیدی خارجی شاخص دلار آمریکا روز گذشته اندکی کاهش یافت. قیمت نفت خام نیمکس پس از دستیابی به سطح ۷۱.۷۰ دلار در بشکه و بالاترین سطح دو سال و نیم گذشته، روز گذشته به قیمت ۷۱.۲۵ دلار در هر بشکه معامله شد. همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز در محدوده ۱.۵ درصدی معامله شد.

گرچه روند صعودی معاملات آتی طلا در فضای تجارت جهانی ریسک پذیری کمتری دارد، اما برخی فشارهای فروش مبتنی بر نمودارهای روزانه نیز در معاملات مشهود است و به نظر می‌رسد وضعیت فنی کوتاه مدت هر دو فلز به ویژه در معاملات طلا، به شدت تحت تاثیر معاملات چند روز گذشته قرارگرفته است.

کد خبر: ۹۴٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha