۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
زراعت چوب در بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی کشور
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

زراعت چوب در بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی کشور

منصور، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی و عرصه‌های دیگر سطح کشور زیر کشت زراعت چوب رفته و جهش بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مسعود منصور در نشست هم‌اندیشی و پیگیری در خصوص بررسی و مشکلات مربوط به رفع تداخلات اراضی کشاورزی شهرستان مهاباد افزود: در همین راستا پیش‌بینی کشت نهال در صنعت زراعت چوب و همچنین ارایه تسهیلات به اشخاصی که در زمین های دیم کم بازده به کاشت نهال می‌پردازند نیز انجام شده است.

وی اظهار کرد: خرید تضمینی صنایع چوب از نهال‌کاران و فعالان زراعت چوب نیز از دیگر برنامه‌های تشویقی برای کاشت چوب و احیای دوباره آن در سطح کشور است.

منصور اضافه کرد: همچنین افرادی که در اراضی ملی با شرط تامین آب اقدام به کشت نهال و زراعت آن کنند تسهیلات ویژه اختصاص پیدا می کند.

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور تاکید کرد: آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های مستعد است برای اینکه هم بە صورت مستقیم کار زراعت چوب و هم در قالب بادشکن و تلفیق با کارهای دیگر مناسب برای صنوبر کاری است و یک صنعت سبز و سود دە بوده بنابراین از این طرح در منطقه حمایت می‌کنیم.

وی در خصوص پارک جنگلی استاد هه‌ژار مهاباد نیز گفت: این پارک یکی از پر جاذبەترین پارک‌های جنگلی سراسر کشور در آیندە خواهد شد و با اهدای منابع مالی طی سال های آتی بە یک تفرجگاه کاملی برای مردم این شهر و سراسر کشور تبدیل خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سفری یک روزه به مهاباد ضمن کلنگ‌زنی ساختمان مدیریت و حفاظت پارک جنگلی استاد هه‌ژار این شهرستان از عملیات اجرایی این طرح از نزدیک بازدید کرد.

کد خبر: ۹۴٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha