۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
رکورد شکنی بورس مازندران در هفته منتهی به انتخابات
بازار بررسی کرد

رکورد شکنی بورس مازندران در هفته منتهی به انتخابات

ساری- تالار شیشه ای مازندران در هفته منتهی به انتخابات رکورد شکنی کرد و بیشترین میزان معاملات سال جاری در آن ثبت شد.

به گزارش خبرنگار بازار، بازار بورس مازندران که طی یکسال اخیر همواره روند نزولی را سیر می کرد در هفته منتهی به انتخابات بیشترین میزان معاملات را ثبت و رکوردشکنی کرد.

هرچند شاخص سهام در هفته جاری نسبت به هفته های قبل نیز روند کاهشی را طی کرده اما حجم معاملات و داد و ستد در این بازار طی هفته جاری بی سابقه بوده است. 

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در هفته جاری طی پنج روز معاملاتی تعداد ۱۵۴ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۱۱۶ سهم به مبلغ بیش از ۷۲۳ میلیارد ریال در بورس استان ثبت شد، ارزش ریالی سهام خریداری شده را ۳۰۴ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام را ۴۱۹ میلیارد ریال ذکر کرد.

وی افزود: در این هفته سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند،ایران خودرو، زغال سنگ،پروده طبس و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص دادند.

جعفری با بیان اینکه ۴۲ درصد کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۵۸ درصد مربوط به فروش بوده است،ادامه داد:شاخص قیمت نیز با ۴۱ هزار و ۷۷ واحد کاهش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۱۴۷ هزار و ۶۶۹ واحد رسید.

به گزارش بازار در حالی هفته جاری بیش از ۱۵۰ میلیون سهام در بازار بورس مازندران معامله شد که هفته قبل این میزان ۸۹ میلیون سهم بوده است.

کد خبر: ۹۴٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha