۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
مشاغلی که شامل تعویق پرداخت تسهیلات می‌شوند/ راهکارهای برای جلوگیری از ضررهای کرونا
بازار بررسی کرد؛

مشاغلی که شامل تعویق پرداخت تسهیلات می‌شوند/ راهکارهای برای جلوگیری از ضررهای کرونا

سمنان - کرونا ضررهای مالی هنگفتی را به بدنه تولید و خدمات استان سمنان وارد کرده اما حالا طرحی به‌عنوان تعویق پرداخت تسهیلات بانکی برای برخی مشاغل اجراشده است.

به گزارش خبرنگار بازار، طرح تعویق تسهیلات بانکی برای آن دسته از مشاغلی که از کرونا باعث ضرر شده‌اند از هم‌اکنون اجراشده است. این طرح شامل برخی مشاغل می‌شود و طبق آن صاحبان مشاغل امکان بهره‌مندی از تعویق پرداخت تسهیلات در اسفندماه ۹۸ و دوماهه اول سال ۹۹ را به دست می‌آورند.

مراکز گردشگری و اقامتی که معمولاً اسفندماه زمان درآمدزایی آن‌ها بود شامل این طرح می‌شوند همچنین هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانسراها و مسافرخانه‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، زائر سراها، مراکز بومگردی و حتی مراکز خدماتی رفاهی بین‌راهی، مراکز اقامتی، تفریحی، سیاحی و هر آنچه میراث فرهنگی تائید کند در زمره این مشاغل هستند.

دسته دوم مراکز عرضه غذا شامل رستوران ها، طباخی‌ها، اغذیه فروشی‌ها، بوفه‌ها، کترینگ‌ها تالارهای پذیرایی و حتی قهوه‌خانه‌ها و دیگر مشاغلی که صنعت معدن و تجارت آن را تشخیص بدهند نیز شامل طرح می شود از سوی دیگر تمام مراکز تولید پوشاک شامل طرح می‌شوند.

تحقیقات خبرنگار بازار نشان می‌دهد که حمل نقل درون شهری، برون شهری و عمومی شامل ریلی، هوایی زمینی و ... مراکز تولید کیف و کفش، آجیل و خواربار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز تفریحی و ورزشی، فرهنگی و آموزشی، توزیع و فروش صنایع دستی و دفاتر گردشگری نیز شامل این طرح می‌شوند.

از سوی دیگر بانک‌ها موظف به مهلت دادن به این نوع مشتریان می‌شوند لذا وام اقساط قرض الحسنه این اشخاص نیز بدون قید و شرط به مدت سه ماه به تعویق خواهد افتاد.

کد خبر: ۹٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha