۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
«ب‌ام‌و ام ۴» در راه بازار
آلمانی‌ها قوی‌تر می‌شوند

«ب‌ام‌و ام ۴» در راه بازار

گروه خودروسازی ب‌ام‌و سری جدید ام ۴ کانورتیبل را با یک پیشرانه شش سیلندر خطی با ۵۱۰ اسب‌ بخار قدرت و ۶۵۰نیوتون‌متر گشتاور را معرفی کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی ب‌ام‌و به تازگی سری جدید ام ۴ کانورتیبل را معرفی کرد، سدان قدرتمندی از خودروساز آلمانی که مجهز به دو دیفرانسیل برای انتقال قدرت است.
آلمانی‌ها برای افزایش سهم فروش این خودرو در بازار، استایل بدنه آن را مشابه سری ۴ طراحی کردند که در نسخه ام چهره اسپرت و خشن‌تری به خود گرفته است.
همچنان خطوط شارپ و جلوپنجره مرتفع که جزو لاینفک زبان جدید طراحی ب‌ام‌و به خوبی در این خودرو اسپرت نیز دیده می‌شود. در نسل جدید M۴، سقف جمع‌شونده غیرفلزی یا همان بزرنتی انتخاب شده  است. این خودرو ۴۰ درصد وزن سبک‌تر نسبت به نسخه قبلی خود دارد.

«ب‌ام‌و ام ۴» در راه بازار


سقف محرک این خودرو در مدت زمان ۱۸ ثانیه امکان باز و بسته شدن دارد و اجازه می‌دهد به راننده که تا سقف سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت این امکان را فراهم می‌آورد. قلب تپنده M۴ کامپتیشن کانورتیبل را موتور شش سیلندر خطی سه لیتری محبوب ب‌ام‌و موسوم به S۵۸B۳۰T۰ را تشکیل می‌دهد.
این پیشرانه مزین شده به تکنولوژی تویین توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندرها است. این موتور حداکثر می‌تواند ۵۱۰اسب‌بخار قدرت و ۶۵۰نیوتون‌متر گشتاور را به ارمغان آورد. با تغییراتی که در سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها شده است ۶۰ اسب‌بخار قدرت بیشتر و ۱۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را به این پیشرانه بنزینی موتور شش سیلندر بیفزاید. گیربکس ۸سرعته ام استپ‌ترونیک با سامانه چهارچرخ محرک هوشمند xDrive شتاب اولیه صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت را برای این کانورتیبل اسپرت در ۳.۷ثانیه فراهم می‌آورد.

«ب‌ام‌و ام ۴» در راه بازار


حداکثر سرعت M۴ کامپتیشن کانورتیبل ۲۸۰ کیلومتر برساعت است.  ب‌ام‌و برای کوپه آتیشن خود از رینگ‌های ۱۹اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب استفاده می‌کند. در داخل کابین نیز نمایشگر پشت آمپر ۱۲.۳اینچی و نمایشگر کنسول میانی ۱۰.۲۵اینچی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی در کنار تریم چرم merino و کاورهای کربن پشت صندلی خودنمایی می‌کند. همانند نسخه کوپه خود از صندلی‌های فیبرکربن اسپرت نسل جدید با وزن ۷ کیلوگرم برخوردار است.
این صندلی‌های نسل جدید تمام نقاط بدنه راننده و سرنشین جلو را پوشش می‌دهد. اگرچه صندلی اسپرت طراحی شده اما بالاترین سطح ارگونومیک را به ارمغان می‌آورد. برای تضمین ایمنی این کانورتیبل تهاجمی باواریایی از ترمزهای سرامیکی فیبرکربن با کالیپرهای ۶ پیستونه با دیسک‌های ۴۰۰ میلی‌متر به صورت سفارشی در جلو و کالیپر ۴ پیستونه با دیسک‌های ۳۸۰ میلی‌متری سفارشی در عقب تعبیه شده است.

«ب‌ام‌و ام ۴» در راه بازار

کد خبر: ۹۴٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha