۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
صادرات ۷۰ درصد تولیدات گلخانه‌ای استان بوشهر به روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خبر داد:

صادرات ۷۰ درصد تولیدات گلخانه‌ای استان بوشهر به روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس

بوشهر- زرین‌فر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از صادرات ۷۰ درصد تولیدات گلخانه‌ای استان بوشهر به روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد.

سعید زرین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه‌های مختلف اقتصادی دارای جایگاه ویژه‌ای است و بویژه در حوزه اقتصاد دریایی و تجارت دریایی نقش این استان بسیار مهم است.

وی افزود: حمایت از اقتصاد دریامحور مورد توجه و تاکید قرار دارد و در سال جاری برنامه‌ریزی بسیار ارزشمندی برای تقویت این حوزه صورت گرفته است که در ایجاد اشتغال پایدار بسیار موثر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: استان بوشهر در تولیدات کشاورزی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بخصوص در تولید خرما و گوجه‌فرنگی خارج از فصل و همچنین در کشت گلخانه‌ای رشد بسیار خوبی داشته‌ایم.

زرین‌فر تصریح کرد: کمک برای فروش محصولات تولیدی کشاورزان استان مورد تاکید مدیران استان و سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد و با پیگیری‌هایی که صورت گرفته به توفیقات خوبی نیز رسیده‌ایم.

وی یادآور شد: در استان بوشهر حدود ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گوجه‌فرنگی قرار دارد که سالانه بیش از ۵۶۰ هزار تن محصول تولید و به بازار سراسری ارسال می‌شود.

زرین‌فر گفت: حمایت از کشت گلخانه‌ای نیز به دلیل مدیریت مصرف آب و همچنین افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی در دستور کار است و به ویژه گوجه گلخانه‌ای استان با استقبال خوبی مواجه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از صادرات ۷۰ درصد تولیدات گلخانه‌ای استان بوشهر به روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، این محصولات مورد استقبال کشورهای هدف قرار گرفتند و سالانه ۷۰ درصد تولیدات گلخانه‌ای استان بوشهر صادر می‌شوند که ارزش ارزی زیادی دارند.

کد خبر: ۹۴٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha