۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
 وزارت جهاد بیشترین مسئولیت را در تولید و مانع زدایی دارد
رئیس سازمان آموزش ترویج و تحقیقات کشاورزی:

وزارت جهاد بیشترین مسئولیت را در تولید و مانع زدایی دارد

رئیس سازمان آموزش ترویج و تحقیقات کشاورزی گفت: با توجه به اینکه کشاورزی یک کار کاملاً تولیدی است بنابراین وزارت جهاد هم بیشترین سهم و مسئولیت را در تولید و پشتیبانی و مانع زدایی از تولید دارد.

به گزارش بازار، بازرگان، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش ترویج و تحقیقات کشاورزی به مناسبت روز جهاد کشاورزی گفت: نهاد جهاد در ابتدای انقلاب و با شعار خدمت به مستضعفان و محرومان شکل گرفت و زمان جنگ تحمیلی هم نقش بسیار تعیین کننده ای داشت.

وی افزود: حرکت شتابان جهادگران در کمک به سنگرسازی و دفاع از کشور کار ارزشمندی بود که باید همیشه از آن و به ویژه شهدای جهادگر جنگ تحمیلی یاد کنیم و یاد و خاطره ایثارگران این حوزه را نیز گرامی بداریم.

رئیس سازمان آموزش، ترویج و تحقیقات کشاورزی گفت: این نهاد با نگاه خدمت به روستاییان و مستضعفان شکل گرفت و بحث های تولیدی و معیشتی کشاورزان و روستاییان را نیز محور کار خود قرار داد.

بازرگان جاده سازی، برق رسانی و آب رسانی به روستاها، کمک به روستاییان در زمینه تولیدات کشاورزی و دامی و شیلات و آبزیان را از جمله خدمات ارزشمند جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: این مسیر تا زمان ادغام جهاد سازندگی در وزارت جهاد کشاورزی ادامه پیدا کرد و در حال حاضر هم این فعالیت ها را وزارت جهاد کشاورزی پیگیری می کند.

وی با تذکر این نکته که موضوع توسعه روستایی به صورت جداگانه در معاونت ریاست جمهوری دنبال می شود گفت: بحث های تولیدی کشاورزی همچنان بر دوش جهادگران و متخصصان این حوزه در وزارت جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان آموزش، ترویج و تحقیقات کشاورزی گفت: با توجه به اینکه کشاورزی یک کار کاملاً تولیدی است و معیشت تعداد زیادی از خانواده ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم از این حوزه تأمین می شود بنابراین وزارت جهاد کشاورزی هم بیشترین سهم و مسئولیت را در تولید و پشتیبانی و مانع زدایی از تولید دارد.

بازرگان ضمن پذیرش انتقادها از نوع حمایت وزارت جهاد از کشاورزان گفت: این انتقادها در جای خود مورد قبول هستند اما اینکه چه قدر از این موضوع به وزارت جهاد کشاورزی و یا به خارج از وزارتخانه برمی گردد جای بحث و تحلیل دارد.

رئیس سازمان آموزش، ترویج و تحقیقات کشاورزی با بیان اینکه حمایت محسوسی از کشاورزان گندم کار و محصولات استراتژیک و راهبردی کشاورزی نمی شود گفت: در مقابل شاهدیم که از برخی محصولات که آب بیشتری هم مصرف می کنند و درآمد بالاتری هم دارند حمایت می شود.

کد خبر: ۹۴٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha