۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان برای توسعه اقتصادی در اردبیل
عضو هیئت رئیسه اتاق اردبیل تاکید کرد

ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان برای توسعه اقتصادی در اردبیل

اردبیل- وثوقی، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اردبیل گفت: حل مشکلات اقتصادی اردبیل نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه است که در این زمینه استفاده از ظرفیت اقتصاددان‌ها می‌تواند موثر واقع شود.

حسین وثوقی‌ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اقتصاد کشور ما در طول ۵۰ سال گذشته گرفتار تورم شده که اگر مسائل اصلی تورم و افزایش نقدینگی در اسرع وقت حل نشود روابط اقتصادی با دنیای خارج از ایران به نتایج مورد نظر منجر نخواهد شد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اردبیل گفت: حل مشکلات اقتصادی اردبیل نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه است که در این زمینه استفاده از ظرفیت اقتصاددان‌ها می‌تواند تا حد قابل توجهی موثر واقع شود و اقتصاد استان را از شرایط کنونی نجات دهد.

وثوقی ایرانی افزود: انتظار می‌رود مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان همکاری‌های لازم را داشته و با مانع‌زدایی‌ها برای رسیدن به اهداف مورد نظر موفق عمل کنند.

وی بیان کرد: دولت آینده باید در راستای رفع مشکلات اساسی اعم از نقدینگی، تورم، مشکلات بانکی، قوانین بانک مرکزی و بالا بودن هزینه های جاری کشور ورود جدی داشته و با تدوین مقررات و مصوبات، برای مشکلات موجود کشور چاره اندیشی کند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اردبیل گفت: هم‌اکنون کسری بودجه به عنوان مهم‌ترین چالش کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی است، به طوری که کشورمان از سال ۹۸ در حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان کسری داشته است و  دولت نیز با پرداخت حقوق و مزایای کارکنان، از هر گونه سرمایه‌گذاری در کشور محروم شد.

وثوقی‌ایرانی تصریح کرد: افزایش هزینه‌های دولت کمرشکن بوده و شرایط خاص کرونایی نیز شرایط را سخت تر کرده است، بنابراین نیاز است در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور راه‌حل‌های اساسی اندیشیده شود.

وی بیان کرد: حمایت از دولت برای اصلاحات ساختاری اولویت اساسی است که نیاز است تمامی اقتصاددانان برای حل مشکلات موجود با برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم پای کارآمده و چالش‌های موجود را برطرف‌سازی کنند که این مسئله به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اردبیل گفت: رشد نقدینگی در کشور با سرعت بسیار بالایی ادامه دارد که این میزان آزاردهنده است و متأسفانه هر روز ۳ هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه و پول چاپ می‌شود تا دولت از پس پرداخت حقوق‌ها و هزینه‌های جاری بربیایند.

کد خبر: ۹۴٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha