۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
دیپلماسی تجاری در دولت یازدهم و دوازدهم مغفول مانده است
عضو هیات رئیسه مجلس:

دیپلماسی تجاری در دولت یازدهم و دوازدهم مغفول مانده است

یوسفی، عضو هیات رئیسه مجلس از عملکرد دولت در زمینه برقراری ارتباط با کشورهای همسایه انتقاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی، با اشاره به اهمیت ارتباط با کشورهای همسایه در دوران تحریم، گفت: در بحث دیپلماسی، دیپلماسی تجاری اهمیت بسیاری دارد، در واقع این دیپلماسی ایجاد بازار جدید، ایجاد ظرفیت تولید، ایجاد اشتغال برای کشور و افزایش ارزش پول ملی را رقم می زند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ایران با ۱۵ کشور همسایه است و سومین کشور دنیا هستیم که بیشترین همسایه را با جمعیت حدود ۶۰۰میلیون نفر داریم، اکثر کشورهای همسایه در حال توسعه بوده و بازار بسیار خوب و بکر هزار میلیارد دلاری در کنار کشور قرار دارد اما سهم ما از این بازار فقط ۲ درصد است.

وی بیان کرد: کشور پاکستان سالی ۶۰ میلیارد دلار واردات دارد، ایران با برنامه ریزی می تواند سهم ۱۵ میلیارد دلاری از بازار این کشور را به خود اختصاص دهد. اما متاسفانه دولت در طول سال های گذشته در این زمینه گامی برنداشت.

یوسفی گفت: دولتی که مدعی بلد بودن زبان دنیا را داشت، زبان همسایه های ایران را که بسیاری شان همزبان بودند را نمی دانست و برایش اهمتی نداشت. اگر آنقدری که برای اوباما، برجام و سایر مسائل مرتبط به غرب وقت گذاشت، برای ایجاد ظرفیت های مشترک با کشورهای همسایه ها زمان می گذاشت قطع به یقین توفیق بیشتری حاصل می شد.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بازار کشورهای همسایه را به رقبا سپرده ایم، اظهار داشت: برای وزارتخانه اهمیت ندارد که در شهرهای در کشورهای همسایه کنسولگری ایجاد، رابطه دو کشور را تقویت کنند و با این بی اهمیتی و بی توجهی بازار بزرگی را از دست داده ایم.

کد خبر: ۹۴٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha