۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷
تامین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی اولویت بانکها باشد
استاندار گیلان:

تامین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی اولویت بانکها باشد

رشت - استاندار گیلان استفاده حداکثری از ظرفیت واحدهای داخلی تولید محصولات بهداشتی را یک ضرورت در مقطع کنونی خواند و به بانک ها تأکید کرد که تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را در اولویت قرار دهند.

به گزارش بازار، به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه کارگروه تولید، توزیع و نظارت ستاد کرونای استان، با تقدیر از تلاش‌های ایثارگرانه پزشکان،کادر بهداشتی و درمانی، نیروهای خدماتی و انتظامی بیمارستان های دولتی و خصوصی ، تولیدکنندگان استان را نیز در زمره جهادگران عرصه سلامت در بحران اخیر شیوع ویروس کرونا در گیلان خواند و افزود: بی‌تردید تغییر خط تولید ، افزایش ظرفیت و اضافه کردن شیفت های کاری برای تامین نیاز بهداشتی در بازار  نشان دهنده درک ،معرفت و شناخت بحران و نیازمندی های جامعه از سوی تولید کنندگان استان است.

وی با یادآوری اینکه در روزهای ابتدایی با کمبود شدید مواد ضدعفونی و ماسک در بازار برای استفاده کادر درمانی و مردم مواجه بودیم، گفت: در حال حاضر این نیازمندی ها کاهش یافته به گونه ای که 59  داروخانه‌ در استان نسبت به توزیع اقلام بهداشتی فعالیت دارند و امیدواریم تا پایان هفته اکثریت داروخانه های استان نسبت به توزیع مواد ضدعفونی کننده اقدام نمایند و با تولید ماسک بیشتر ، کمبودهای فعلی کمتر شود.

استاندار گیلان استفاده حداکثری از ظرفیت های واحدهای تولیدی محصولات بهداشتی را عامل موفقیت در بحران اخیر دانست و افزود: برای تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی ، پیگیری های لازم در سطح کشوری صورت می گیرد.

زارع افزود: مهمترین مولفه و عاملی که می‌تواند در پیشگیری ویروس کرونا تاثیر شایانی داشته باشد، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی توسط مردم و استفاده از ملزومات بهداشتی است.

وی با اشاره به اینکه مواد ضدعفونی ، شوینده ها و ماسک از مهمترین اقلام در خودمراقبتی است که استفاده از آنها به درستی از سوی رسانه ها مورد تاکید قرار می گیرد، تصریح کرد: پیشگیری و بهبود این بیماری به میزان 20درصد وابسته به بخش درمانی و 80درصد وابسته به مسئولیت پذیری فردی ، خودمراقبتی و دیگر مراقبتی است.

وی بر لزوم توجه معاونت غذا و دارو نسبت به گیلان تاکید کرد و گفت: گیلان در تامین مواد اولیه برای واحدهای تولید کننده مواد بهداشتی و ضدعفونی نیاز بیشتری دارد که باید  در اسرع وقت مرتفع شود.

کد خبر: ۹٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha