۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
پرداخت یک هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به زلزله‌زدگان خراسان شمالی تصویب شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

پرداخت یک هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به زلزله‌زدگان خراسان شمالی تصویب شد

بجنورد- وحیدی، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی از تصویب هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به زلزله‌زدگان این استان خبر داد.

محمد وحیدی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: با پیگیری مستمر تأمین اعتبار مالی خسارت زلزله‌زدگان منطقه خراسان شمالی به مبلغ  ۶۸۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۴۱۰ میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال کمک بلاعوض پس از تصویب در هیئت دولت توسط وزیر کشور جهت اقدام لازم  به سازمان برنامه‌وبودجه فرستاده شد.

وی افزود: به استناد بند «م» ماده ۲۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مقررشده تا به‌منظور جبران خسارت وارده در بخش‌های مسکونی و تأسیسات زیربنایی نسبت به طرح و اختصاص مبلغ ۴۱۰ میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال به‌صورت هزینه‌ای و مبلغ یک‌صد میلیارد ریال به‌صورت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای  اقدام شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جر گلان و گرمه و جاجرم، در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقررشده تا در خصوص  تضمین پرداخت مابه‌التفاوت سود و کارمزد تسهیلات بانکی به مبلغ ۶۸۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با سود چهار درصد روستایی و پنج درصد شهری و بازپرداخت ۱۵ ساله اقدام شود.

وحیدی افزود: این اعتبارات تنها برای خسارات واردشده به ۸۰۰ واحد مسکونی است که دولت باید برای ۵۰۰ واحد باقی‌مانده نیز اقدام کند و با افزایش سقف تسهیلات و کمک‌های بلاعوض و تسهیلات معیشتی  به کمک مردم زلزله‌زده بشتابد.

وی ادامه داد: این اعتبارات پس از تصویب در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری خراسان شمالی قرار می‌گیرد  تا با نظارت سازمان مدیریت بحران کشور و با رعایت قانون مربوطه و سایر ضوابط و مقررات هزینه شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جر گلان و گرمه و جاجرم، گفت: در همان روزهای نخست پس از زلزله‌های اخیر شهرستان‌های،جاجرم، گرمه و مانه و سملقان، با حضور درصحنه و بازدید میدانی از مناطق زلزله‌زده،  از سه طریق حضور در وزارت کشور و دیدار با وزیر کشور، مکاتبه با وی و نطق در مجلس، خواستار نگاه ویژه و جدی دولت برای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده شدم.

کد خبر: ۹۴٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha