۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
۲۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های زنجان به حوزه انرژی اختصاص یافت
رئیس سازمان صمت زنجان:

۲۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های زنجان به حوزه انرژی اختصاص یافت

زنجان- رئیس سازمان صمت زنجان گفت: ۲۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های صنعتی استان به صنعت برق و الکترونیک اختصاص یافته و این استان در زمینه تولید سیم و کابل جزء استان‌های پیشرو در کشور است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، ناصر فغفوری با بیان اینکه هم اکنون ۶۵ واحد برق و الکترونیک با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان در حال فعالیت هستند، گفت: پنج هزار و ۳۵۰ نفر در این واحدها مشغول به کار هستند و سه درصد از صنایع برق و الکترونیک کشور در استان زنجان مستقر است. 

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از سرمایه گذاری های صنعتی استان به صنعت برق و الکترونیک اختصاص یافته است، اظهار کرد: استان زنجان در زمینه تولید سیم و کابل جزء استان های پیشرو در کشور به شمار می رود به طوری که حدود ۳۰ درصد از سیم کابل کشور در این استان تولید می شود. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: با وجود ۱۸ واحد صنعتی در این بخش شاهد تولید سالانه ۱۱۱ هزار و ۹۰۰ تن سیم و کابل در استان هستیم حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در حوزه سیم و کابل استان بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال بر اساس پروانه بهره‌برداری صادره است.

فغفوری تاکید کرد: با توجه به اینکه سیم و کابل جزء محصولات صادراتی استان به شمار می رود میزان صادرات این محصول استراتژیک در سال  گذشته در حدود ۹.۱ میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه تولیدات گروه صنعتی ایران ترانسفو در زمینه تولید انواع ترانس های توزیع و فوق قدرت توانسته این استان را به قطب تولید ترانس در کشور مبدل سازد، تصریح کرد: هم اکنون  سه هزار و ۴۲۰ نفر در شرکت های اقماری این گروه صنعتی در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان تصریح کرد: شرکت پارس سوئیچ یکی از دیگر از واحدهای بزرگ استان به شمار می رود که به عنوان بزرگترین تولید کنندگان انواع کلیدهای فشار قوی و انواع سکسیونر در کشور محسوب می شود و حجم سرمایه گذاری این واحد بر اساس پروانه بهره برداری صادره ۱۵۰میلیارد ریال با اشتغالزایی ۵۰۰ نفر است.

کد خبر: ۹۴٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha