۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
حجم ذخیره سدهای زنجان ۲۲ میلیون متر مکعب کاهش یافته است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

حجم ذخیره سدهای زنجان ۲۲ میلیون متر مکعب کاهش یافته است

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه شاهد کاهش ورودی  ۶۹ درصدی آب به مخازن سدهای استان زنجان هستیم، گفت:حجم ذخیره سدهای استان نسبت به سال گذشته ۲۲ میلیون متر مکعب کمتر شده است.

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بارندگی ها در استان زنجان کاهش دارد،گفت: توزیع متوازن در آبهای زیرزمینی در استان وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه شاهد کاهش ورودی  ۶۹ درصدی آب به مخازن سدهای استان زنجان هستیم،اظهار کرد: حجم ذخیره سدهای استان نیز نسبت به سال گذشته بیش از ۲۲ میلیون متر مکعب کمتر شده است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه کاهش مصرف در بخش شرب و کشاورزی از ارکان طرح سازگاری با کم آبی است،گفت: کشاورزان به سمت کاهش و عدم کشت محصولات پر آب طلب حرکت کنند و در این میان جهاد کشاورزی استان جلوی کشت محصولات آب بر را بگیرد. 

افشاری با بیان اینکه شهرستانهای ماهنشان و طارم فاقد آبخوان هستند،تاکید کرد: این شهرستانها بیشتر از رودخانه‌ قزل‌ اوزن و سرشاخه‌هایی که به شهرستان‌ها جاری است تغذیه می شوند.

وی ابراز داشت: همکاری کشاورزان باعث می شود تا در مصرف آب دچار بحران نشویم و در این میان می طلبد کشاورزان برای آبیاری از آب شرب استفاده نکنند. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان  با بیان اینکه این استان چهار سد بزرگ دارد،گفت: بیش از ۵۰ درصد از آب شرب زنجان از سد تهم تامین می شود. 

کد خبر: ۹۴٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha