۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
فرصت های توسعه برای ایلام بی نظیر است/ لزوم استفاده از مرز برای اشتغال
سعید جلیلی مطرح کرد؛

فرصت های توسعه برای ایلام بی نظیر است/ لزوم استفاده از مرز برای اشتغال

ایلام- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه فرصت های توسعه برای ایلام بی نظیر است، گفت: مرزنشینی مردم استان ایلام می‌تواند فرصتی برای توسعه و اشتغال باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید جلیلی عصر روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه استانی ایلام اظهار داشت: همجواری استان ایلام با عراق و در مسیر اربعین و عتبات عالیات قرار گرفتن، فرصت بزرگی برای اقتصاد ایلام است، استانی که چنین فرصت های ارزشمند دارد می تواند منشأ جهش باشد.

وی تاکید کرد: مردم عزیز استان ایلام، شما فرصت های ارزشمندی در عرصه های مختلف دارید و منابع گاز زیر زمینی یکی از مهمترین فرصت ها است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در صنعت و معدن با ایجاد کارخانجات و صنایع تبدیلی، پایین دستی و پتروشیمی می توان موجب منتفع شدن کشور شد زیرا این ظرفیت ها در ایلام وجود دارد.

وی یادآور شد: ما فکر می کنیم فرصت های خوبی با وجود داشتن ۲۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی، ۱۶ دشت بزرگ و تنوع شرایط اقلیمی پیش روی مردم است که می تواند توسعه و اشتغال و رونق اقتصادی را برای مردم به ارمغان بیاورد.

جلیلی اظهار داشت: تولید سالانه ۲۴ هزار تن گوشت قرمز و رتبه چهارم کشور، تولید ۹۰ هزار تن شیر و رتبه ۱۵ کشور، تولید گوشت مرغ و استعداد های چشمگیر کشاورزی، زنبورداری و دامپروری از دیگر ظرفیت های ویژه این استان برای توسعه است.

وی افزود: استان ایلام فرصت های مناسبی در زمینه کشاورزی و توسعه اقتصادی دارد و جوانان غیور این سرزمین می توانند حماسه بزرگی دوباره خلق کند.

وی اضافه کرد: در سفر و دیدار با مردم چالاب و چنگوله گله جوانان چالاب این بود که باید به دور از چشم فلان اداره دولتی شبانه برای کشاورزی برویم.

جلیلی گفت: چرا باید به دلیل برخی موانع غلط و مقررات نادرست جوانان این دیار از بهترین کار که کشاورزی است، منع شوند، از نزدیک با جوانان استان صحبت کردیم آنها می گفتند آیا کشاورزی باید در استان ما باید به صورت قاچاق انجام بگیرد.

وی ادامه داد: اگر شما زمین و اراضی دارید، اگر فرصت مانع زدایی و جهش تولید می خواهید فراهم کنید، باید بررسی شود که این موانع چگونه ایجاد شده اند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس، حماسه های بزرگ آفریدند و با وجود همه فشارهای دشمن مردانه ایستادند و سرزمین خودشان را ترک نکردند.

جلیلی افزود: شما می توانید از تمامی آن ظرفیت ها به بهترین شکل استفاده کنید و امروز که در آستانه انتخابات هستیم یک راه این است که فقط کشور را به صورت روزمرگی اداره کنیم و این نگاه نادرست است.

کد خبر: ۹۴٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha