۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
دولت بازپرداخت تسهیلات راه آهن خراسان جنوبی را تضمین کرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی :

دولت بازپرداخت تسهیلات راه آهن خراسان جنوبی را تضمین کرد

بیرجند-معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت، بازپرداخت تسهیلات راه آهن استان را تضمین کرده است، گفت: در سال جاری ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به اجرای این پروژه اختصاص یافته است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ محمد فرهادی خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه روز گذشته دولت، چنانچه تسهیلات منابع راه آهن جمهوری اسلامی، کفاف نکند، دولت از محل اعتبارات بودجه سنواتی، پرداخت می کند.

وی متذکر شد: با این تضمین دولت، دغدغه کنسرسیوم بانکی مبنی بر بازپرداخت تسهیلات برطرف شد.

معاون استاندار گفت: عملیات اجرایی قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند- یونسی به طول ۳۲ کیلومتر در مهرماه سال ۹۸ و همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور به استان، آغاز شد.

فرهادی خاطرنشان کرد: به جهت شتاب بخشی به روند اجرای این پروژه مهم، با پیگیری هایی که در استان صورت گرفت، راه آهن در سال ۹۹ از محل فاینانس داخلی، ۲ هزار و ۶۰۰میلیارد تومان مصوبه گذراند.

وی ادامه داد: در تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۰ نیز قرارداد تأمین مالی، احداث، راه اندازی و اجرای این پروژه به تأیید وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی شرکت مادر تخصصی  ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، رسید.

معاون استاندار اظهار داشت: تفاهم نامه کنسرسیوم ریلی این پروژه متشکل از ۶ شرکت نیز منعقد شده و این گام مهمی در جهت عملیاتی شدن پروژه راه آهن است.

فرهادی افزود: بر اساس تفاهم نامه قبلی، مقرر شده بود که  بازپرداخت تسهیلات راه آهن به عهده شرکت راه آهن باشد.

وی تصریح نمود: در ادامه کار، بانک های عامل به این موضوع ایراداتی را وارد دانستند.

به گفته وی؛ با عنایت به نظر کنسرسیوم بانکی، پیگیری هایی از سوی شخص استاندار و وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت و به این ترتیب با مصوبه ای که در دولت گذشت، محل بازپرداخت تسهیلات به این ترتیب تصحیح شد که چنانچه تسهیلات منابع راه آهن کفاف نکند، از محل سایر منابع پرداخت شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی به تشریح وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه پرداخت و گفت: این پروژه در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مرحله زیرسازی مسیر است.

فرهادی متذکر شد: اعتبار اختصاص یافته به این پروژه در سال جاری، ۶۰ میلیارد تومان است که به نسبت رقم ۲۹ میلیارد تومانی سال گذشته، با افزایش قابل توجهی مواجه  است.

وی گفت: آخرین گام برای سرعت بخشیدن به روند اجرای کار، انعقاد قرارداد بین دو کنسرسیوم  ریلی و بانکی است.

به گفته وی؛ کنسرسیوم بانکی تأمین منابع مالی پروژه را به عهده دارد و کنسرسیوم ریلی نیز از مجموعه شرکت هایی تشکیل شده که پروژه راه آهن استان را اجرا خواهند کرد.

کد خبر: ۹۴٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha