۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
دولت سیزدهم باید شبکه ناکارآمد توزیع را اصلاح کند
نائب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی:

دولت سیزدهم باید شبکه ناکارآمد توزیع را اصلاح کند

وزارت جهاد کشاورزی این دولت و دولت آینده باید برای شبکه‌های توزیع محصولات کشاورزی فکر اساسی و جدی کند و پیشنهاد ما این است که شبکه توزیع را زیر نظر خود قرار دهد.

به گزارش بازار، صدر الدین نیاورانی، نائب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه بخش کشاورزی بسیار وسیع و گسترده است و نمی توان عملکرد دولت را به صورت کلی ارزیابی کرد، گفت: وزارت جهاد در برخی حوزه ها از جمله واردات محصولات کشاورزیِ مورد نیاز مردم خیلی ناموفق عمل کرد اما در بخش تولید و صادرات گلخانه ای عملکرد موفقی داشت.

وی ساختار شبکه توزیع و خرده فروشی را یک مشکل بزرگ در حوزه محصولات کشاورزی عنوان کرد: ما در بخش تولید محصولات مورد نیاز بازار خوب عمل کردیم اما شبکه توزیع به قدری ناکارآمد است که در این فرآیند، قیمت محصولات به چند برابر قیمت اصلی خود افزایش پیدا می کند.

نائب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با تأکید بر لزوم ورود وزارت جهاد کشاورزی به اصلاح ساختار شبکه توزیع در این بخش گفت: اگر تولیدکننده شبکه توزیع خوبی نداشته باشد مسلماً در حوزه تولید هم شکست خواهد خورد.

رئیس کمیته کشاورزی کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گفت: وزارت جهاد کشاورزی این دولت و دولت آینده باید برای شبکه های توزیع محصولات کشاورزی فکر اساسی و جدی کند و پیشنهاد ما هم این است که شبکه های توزیع را زیر نظر خود قرار دهد.

کد خبر: ۹۳٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha