۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
بهره مندی ۶۸ درصدی روستاهای یزد از آب/ مشارکت مقبول بخش خصوصی
استاندار یزد اعلام کرد:

بهره مندی ۶۸ درصدی روستاهای یزد از آب/ مشارکت مقبول بخش خصوصی

یزد- استاندار یزد گفت: مشارکت بخش خصوص در پروژه‌های آب و فاضلاب استان یزد مقبول بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدعلی طالبی ظهر سه شنبه در مراسم بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به ۲۰ روستای شهرستان بافق که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، گفت: اکنون نقشه راه استان در زمینه انتقال آب، پروژه های آب و فاضلاب شهری و روستایی و همچنین پروژه های آب، دقیقا روشن است و راه روشنی به سوی آینده و توسعه آینده استان در حوزه آب و برق دیده می‌شود.

استاندار یزد به مشارکت بخش خصوصی استان در تکمیل پروژه‌های آب و برق یزد اشاره و بیان کرد: در این استان مشارکت بخش خصوصی مقبول است و روند توسعه در حوزه آب و برق از طریق بخش خصوصی رشد قابل توجهی داشته است.

طالبی اظهار کرد: در استان یزد طرح‌ها و پروژه‌های بسیار خوبی در حوزه آب و فاضلاب و همچنین برق انجام شده که نوید بخش اتفاقات بسیار خوبی است که در این زمینه در حال رخ دادن است.

شاخص ۹۹.۸ درصدی برخورداری از آب شهری
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد نیز در این مراسم بیان کرد: شاخص برخورداری استان از آب شهری به ۹۹.۸ درصد رسیده است که این آمار حاکی از تلاش‌های صورت  گرفته در این عرصه است.

اصغر ریاضتی گفت: وضعیت آبرسانی در استان به صورت روزانه پایش می شود و با توجه به شرایط موجود، وضعیت آب پایش و بررسی می‌شود تا مشکلات در اسرع وقت برطرف شود.

وی افزود: در حال حاضر استان در مرحله اجرای آبرسانی و تامین آب ۴۰۰ روستا و رسیدن به شاخص میانگین کشوری یعنی ۵۵ درصد می باشد.

شاخص ۶۸ درصدی بهره‌مندی روستاها از آب
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد اظهار کرد: با افتتاح پروژه آبرسانی به ۷۰ روستای استان یزد، شاخص کلی از ۶۳ درصد بهره مندی به ۶۸ درصد می‌رسد و در نظر است تا پایان شهریور با افزایش ۳۰ روستای دیگر به این تعداد؛ شاخص استان که اکنون ۶۸ درصد است به ۷۱ درصد برسد.

ریاضتی با بیان اینکه اکنون شاخص برخورداری جمعیت شهری استان ۲۷ درصد است، گفت: با افتتاح تصفیه خانه بافق، امروز این شاخص در شهرستان بافق به ۷۵ درصد و در کل استان یزد به ۳۲ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با بیان اینکه تلاش است این شاخص به میانگین کشوری برسد، بیان کرد: این اقدام در آینده ای نه چندان دور با بهره برداری دو تصفیه خانه باقی مانده محقق خواهد شد که در این صورت، شاخص با افزایش ۱۱ درصدی به ۴۳ درصد در کل استان می رسد.

وی تصریح کرد: تنها دو روستای دیگر از شهرستان بافق باقی می ماند که عملیات آبرسانی آنها در حال انجام است و به زودی با افتتاح پروژه آبرسانی به ۲۰ روستای این شهرستان، تمام روستاهای بافق به آب دسترسی پیدا می کنند.

کد خبر: ۹۳٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha