۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
ورود مسافر به برخی شهرهای خراسان رضوی ممنوع شد
به دلیل اصرار شهروندان و با تصمیم فرمانداران

ورود مسافر به برخی شهرهای خراسان رضوی ممنوع شد

مشهد- استان خراسان رضوی به خاطر زیارت ضریح مضجع مطهر حضرت ثامن‌الحجج(ع) سالانه پذیرای افزون بر ۲۰ میلیون زائر است که این روزها به دلیل سایه‌اندازی بیماری کرونا پذیرایی از زائران و مسافران را دست‌خوش ناملایمات قرار داده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ مردم مشهد که همواره خود را در جایگاه خادم الرضا دانسته و در طول سال با مهربانی به گردشگران خدمات داده و به میزبانی آن‌ها عشق می‌ورزند اما امسال به دلیل حفظ سلامتی زائران از آن‌ها می‌خواهند تا در خانه بمانند و فصل دیگری را برای سفر انتخاب کنند.

درحالی‌که هنوز کلان‌شهر مشهد با اعمال محدودیت‌های ورود و خروج روبرو نشده است اما سایر شهرهای این استان با تائید روسای شورای تأمین شهرستان‌ها و فرمانداران از ورود خودروهای غیربومی به داخل شهرها جلوگیری می‌کنند.

ممنوعیت تردد به شهرستان درگز

شهرستان مرزی درگز در شمال غرب مشهد از جمله شهرهایی است که از روز پنجشنبه با دستور شورای تأمین شهرستان با محدودیت تردد خودروهای غیربومی روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ بر اساس تصمیم شورای تأمین شهرستان از روز پنجشنبه از ورود گردشگر و مسافر غیربومی به درگز جلوگیری به‌عمل‌آمده  و در نخستین روز هفته نیز بسیاری از خودروها در محدوده راهدارخانه تیوان در جاده قوچان- درگز توسط عوامل انتظامی و بهداشتی متوقف‌شده و مجبور به بازگشت شدند.

فرماندار درگز در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: اعمال محدودیت‌های ترافیکی تنها برای خودروهای شخصی اعمال نمی شود و از تردد اتوبوس‌ها و مسافربرهای سواری در جاده درگز ـ قوچان نیز جلوگیری خواهد شد.

علی فراهی افزود: پلیس راهور با استقرار در محدوده گردنه تیوان خودروهای مسافربر شخصی را متوقف خواهد کرد.

ورود به سبزوار ممنوع شد

گفتنی است در ادامه ایجاد محدودیت برای تردد خودروهای غیربومی فرمانده انتظامی سبزوار نیز از ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به داخل شهر خبر داد.

سرهنگ حسین بیات مختاری به رسانه‌ها گفت: خودروهای غیربومی با هدایت پلیس شهرستان از سمت کمربندی‌ها به بیرون از شهرستان سبزوار هدایت می‌شوند.

ممنوعیت ورود به شهرستان کلات

به گزارش خبرنگار بازار؛ فرماندار کلات نیز پیش‌ از این در گفت‌وگو با خبرنگار ما اعلام کرد: ورود گردشگران و مسافران به کلات واقع در شمال شرق خراسان رضوی ممنوع است.

مهدی ناصری در این رابطه اظهار کرد: مأموران انتظامی در کیلومتر ۷۰ جاده مشهد - کلات و منطقه موسوم به «پل هفت دهانه» مستقر هستند  و ورود و ادامه مسیر هر خودرویی که به‌قصد گردشگری و سفر عازم کلات باشد جلوگیری می‌کنند.

وی هم‌چنین یادآور شد: تمامی واحدهای بوم‌گردی و اقامتی کلات نیز به همین منظور تعطیل‌شده‌ و به‌هیچ‌وجه پذیرش مسافر ندارند.

راه‌های ورودی گناباد مسدود است

فرماندار گناباد هم بابیان اینکه تردد خودروهای غیربومی در طی هفته گذشته موجب نگرانی بسیاری از شهروندان شده است بیان کرد: برای رفع دغدغه شهروندان لذا از ورود گردشگران و مسافران با خودروهای غیربومی به داخل شهر خودداری می‌شود.

حامد قربانی بابیان اینکه سایر خودروهایی نیز که قصد تردد به این شهر را دارد تب سنجی و تحت غربالگری قرار خواهند گرفت افزود: این محدودیت‌های برای ورود به شهر  و رفع دغدغه شهروندان است.

تشکل‌های دانشجویی خواستار محدودیت ورودی مشهد شدند

دغدغه انتقال ویروس کرونا و تکثیر آن در بین آحاد جامعه موجب شد تا افزون بر ۵۸ تشکل دانشجویی، مردمی و گروه‌های جهادی مشهد روز شنبه با ارسال نامه‌ای به ستاد ملی مبارزه با کرونا خواستار اعمال محدودیت در ورودی‌های این شهر شوند.

به گزارش خبرنگار بازار در این نامه که در کانال تلگرامی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان رضوی منتشر شد، آمده است: ما تشکل‌های دانشجویی و مردمی مشهد مقدس و گروه‌های جهادی دانشجویی و مردمی که به‌صورت خودجوش و داوطلبانه در قالب جهاد سلامت به انجام‌وظیفه در زمینه تولید لوازم موردنیاز بهداشتی و ضدعفونی کردن معابر درحالی‌که خدمت به مردم عزیزمان هستیم اعمال محدودیت سریع تردد در مبادی ورودی استان و مشهد مقدس را در جهت کنترل، پیشگیری و امکان درمان مبتلایان در استان خواستاریم.

در این نامه آمده است: به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس و امکان رسیدگی درمانی به مبتلایان داخل استان، لزوم محدودیت قاطعانه و سریع ترددها از مبادی ورودی استان و به‌خصوص مشهد مقدس به‌عنوان مقصد زائرپذیر، بسیار واضح است.

غربالگری در ورودی‌های مشهد

اگرچه استاندار خراسان رضوی روز شنبه در حاشیه بیست‌وچهار مین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان اظهار کرد:۱۴ نقطه ورودی استان و به‌ویژه شهر مشهد مقدس مورد غربالگری بهداشتی قرارگرفته و تیم‌ها مستقر و مشغول فعالیت هستند اما شهروندان مشهدی این اقدام را کافی نمی‌دانند.

گفتنی است باوجود اینکه سیاست‌های اتخاذشده توسط مسئولان از جمله تعطیلی رستوران‌ها ، مراکز تفریحی و یا لغو تورها و قطارهای ورودی در راستای کاهش ورود مسافر به مشهد مقدس است اما بسیاری از ساکنان این شهر و به‌ویژه اعضای شورای اسلامی به این مقدار راضی نشده و خواستار اعمال محدودیت‌های جدی برای جلوگیری از ورود مسافر به مشهد هستند.

کد خبر: ۹٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عباس ارجمند GB ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      2 1
      ما بچه کلاتیم ونظامی هستیم والان به ما گفتن حق ندارین برین کلات آیا همچین حقی دارند وکارشون قانونی است
    • عباس GB ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      2 3
      ما بچه کلات هستیم ونظامی هستیم وبعدازچند ماه میخاهیم به دیدار خانواده در کلات روستای گرو برویم والان میگویند که کسی حق ورود به کلات راندارد حتی خودبچه های کلات آیا قانونی در این زمینه وجود دارد واساسا میتوانند این کارراانجام دهند