۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
ضرورت جلوگیری از خام فروشی/ ارزش‌افزوده در داخل کشور انجام شود
قاضی‌زاده هاشمی در بجنورد:

ضرورت جلوگیری از خام فروشی/ ارزش‌افزوده در داخل کشور انجام شود

بجنورد- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به صادرات بخش زیادی از مواد خام از کشور باید از خروج این مواد جلوگیری کرده و در داخل کشور ارزش‌افزوده ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، صبح سه شنبه امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در فرودگاه بجنورد در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود بیکاری نیروی انسانی فعال در کشور گفت: در حال حاضر بخش زیادی از صادرات ما را مواد خام تشکیل می‌دهد و به‌نوعی ما عادت به خام فروشی کردیم که باید مواد خام را به این راحتی از کشور خارج نکنیم.

وی افزود: ظرفیت صادراتی و سهمیه ما در اوپک دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت است که در حال حاضر با امکانات موجود و ظرفیت پالایشی فعلی می‌توانیم یک‌میلیون بشکه نفت را فرآوری کنیم.

نامزد سیزدهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: هدف ما ایجاد استقلال اقتصادی همه‌جانبه است و تا زمانی که می‌توانیم باید در داخل کشور تولید داشته باشیم و هیچ ماده خامی را از کشورصادر نکنیم.

قاضی‌زاده هاشمی مردم خراسان شمالی را اهل فرهنگ  و مردمانی غیور دانست و گفت: استان‌های مرزی اولویت ویژه‌ای در دولت سلام دارند و تلاش داریم وضعیت صادرات و بازارهای مرزی را در این استان‌ها به نفع مردم منطقه تغییر دهیم.

گفتنی است امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در سفر یک‌روزه خود به استان خراسان شمالی٬ پس از حضور در بجنورد٬ به شهرستان مرزی راز و جر گلان و منطقه مرزی غلامان و مرز ایران و ترکمنستان نیز حضورداشته و با مردم آن منطقه دیدار می‌کند.

کد خبر: ۹۳٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha