۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
گزارش تولید فولاد در ماه های اخیر

گزارش تولید فولاد در ماه های اخیر

با توجه به گزارش منتشر شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد، تولید فولاد میانی کشور در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از ۵.۶ میلیون تن بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، طی روز گذشته انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، آمار تولید فولاد کشور در دوره ۲ ماهه نخست سال جاری را منتشر کرد. با توجه به گزارش منتشر شده از سوی این سازمان، تولید فولاد میانی کشور در ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از ۵.۶ میلیون تن بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد قابل توجه ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.
 
با وجود شرایط  کشور و تحریم ها، عملکرد ایران در تولید فولاد در ماه های اخیر بسیار خوب بوده است و اگر قطعی برق و گاز در ماه های آینده اختلال زیادی در روند تولید فولاد کشور ایجاد نکند، می توان تولید فولاد کشور را در سال جاری به حداقل ۳۳.۶ میلیون تن رساند. طبق گزارش منتشر شده از سوی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران تولید میلگرد در ماه های اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۸ درصدی را تجربه کرده است که تولید بیلیت و بلوم نیز ۱۷ درصد رشد داشته است.

تولید فولاد میانی کشور در دوره دو ماهه نخست سال ۱۴۰۰، با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵ میلیون و ۶۰۵ هزار تن رسیده است که از این میان، سهم بیلت و بلوم، ۳ میلیون و ۳۴۱ هزار تن و سهم اسلب، ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار تن بوده است. تولید بیلت و بلوم در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۷ درصدی و تولید اسلب، رشد ۱۳ درصدی داشته است.

در مجموع، تولید محصولات فولادی در این بازه دو ماهه نسبت به دوره مشابه سال گذشته، رشد ۱۰ درصدی داشته است. مجموع تولید محصولات فولادی در این بازه زمانی، ۳ میلیون و ۵۷۶ هزار تن بوده است. علاوه بر این، یک میلیون و ۹۴۰ هزار تن محصولات طویل و یک میلیون و ۶۳۶ هزار تن محصولات تخت در کشور تولید شده است. رشد تولید محصولات طویل ۱۶ درصد و رشد تولید محصولات تخت ۲ درصد بوده است.

میزان تولید ورق گرم کشور در ۲ ماهه نخست سال جاری، ۱ میلیون و ۶۰۵ هزار تن بوده که رشد ۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. تولید ورق سرد در مدت زمان ذکر شده تغییر چندانی را تجربه نکرده است. تولید ورق‌های پوشش دار که در ابتدای سال گذشته به دلیل شرایط خاص کرونا شدیداً کاهش یافته بود، در ۲ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش یافته و به ۲۶۵ هزار تن رسیده است.

طبق گزارش آماری انجمن فولاد، تولیدکنندگان آهن اسفنجی در ۲ ماهه نخست سال جاری موفق به تولید حدود ۵.۶ میلیون تن از این محصول شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱/۹۹ درصد افزایش داشته است. به ‌نظر می ‌رسد با توجه به نرخ رشد فولاد سازی در کشور، سرمایه ‌گذاری‌های جدید در تولید آهن اسفنجی هم چنان ضرورت دارد.

کد خبر: ۹۳٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha