۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
۲۸۰ هزار تن سیب زمینی در زنجان تولید می‌شود
رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان:

۲۸۰ هزار تن سیب زمینی در زنجان تولید می‌شود

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت سیب زمینی رفته است، گفت: امسال بیش از ۲۸۰ هزار تن سیب زمینی در استان تولید می‌شود.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان  اینکه بیش از هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان زیر کشت سیب زمینی رفته است، گفت: سالانه بیش از ۲۷۰ هزار تن سیب زمینی در استان برداشت می شود و لذا پیش بینی می شود امسال بیش از ۲۸۰ هزار تن سیب زمینی در استان تولید و روانه بازار شود.

وی اظهار کرد: برداشت سیب زمینی از مزارع شهرستان طارم آغاز شده و در شهرستان خدابنده هم کاشت سیب زمینی از خردادماه آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه استان به لحاظ آب وهوایی تنوع بی نظیری دارد، گفت: زنجان مستعد کاشت انواع محصولات زراعی و باغی است. 

تاراسی با بیان اینکه زنجان جزو استان‌های مهم تولید کننده سیب زمینی کشور است، تاکید کرد: ارقام کشت شده شامل آگریا، مارفونا، ایلونا، سانتا است. 

وی با بیان اینکه خدابنده، طارم و زنجان بیشترین تولید سیب زمینی استان را دارند، ابراز داشت: خوشبختانه سیب زمینی تولید شده در این استان از نظر کیفیت بسیار خوب است.

کد خبر: ۹۳٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha