۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
تداوم مطلق‌نگری روحانی در همتی؛ هیچ کشوری بجز با تعامل با دنیا به ثبات اقتصادی نرسیده است!
رونمایی از کلیات دولت احتمالی در نشست خبری؛

تداوم مطلق‌نگری روحانی در همتی؛ هیچ کشوری بجز با تعامل با دنیا به ثبات اقتصادی نرسیده است!

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست خبری خود گفت: سالهای سال است که سیاسیون برای اقتصاد کشور تصمیم میگیرند و این ساختار باید اصلاح شود.

امیرحسین عیدی؛ بازار: عبدالناصر همتی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری خود گفت: علت کاندیدا شدنم بخاطر این بود که احساس میکنم روند امور اقتصادی کشور و شرایط اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کشور در مسیری پیش می‌رود که محدود به توسعه پایدار نیست.

وی در ادامه گفت: قطار توسعه به سرعت از ما رد شده و باید خودمان را برسانیم. ما عقب ماندگی‌های جدی اقتصادی داریم که در خور شان ملت ایران نیست. با این وضعیت موجود باید استراتژیمان را تغییر دهیم حکمرانی اقتصادی در کشورمان نامناسب است. سالهای سال است که سیاسیون برای اقتصاد کشور تصمیم میگیرند که این امر اشتباه است و فرصت زیادی نداریم و باید به سرعت اصلاح ساختار کنیم.

همتی در ادامه نشست خبری خود گفت: دوست دارم که آمریکا به برجام بازگردد و راستی آزمایی‌های لازم انجام شود. در مناظره‌ها گفتم مشکل کشور ما باید به طور جدی حل شود.   هیچ کشوری در دنیا بجز تعامل با دنیا به ثبات اقتصادی نرسیده است. در یک اقتصاد بسته نمی‌توان کشور را اداره کرد.
بنده خودم در بانک مرکزی بیشترین فشارها را در این سال‌های تحریم تحمل کردم، اما اگر فکر کنیم که مشکلات کشور با تهاتر و ... حل می شود اشتباه است.   اگر قرار بود مردم فشار تحمل کنند که دیگر نباید ما را انتخاب کنند.

همتی در خصوص رویکرد دولتش در قبال ردیف بودجه ۱۴۰۰ گفت:اصلاح ساختار بودجه تنها با لابی درست دولت و مجلس اتفاق می‌افتد اما اینبار مجلس شورای اسلامی به جای اصلاح این ساختار، ۳۰ درصد ردیف بودجه پیشنهادی دولت را نیز افزایش داد.  برخی در مقابل اصلاح ساختار بودجه مقاومت می‌کنند چرا که منافع‌شان در ساختار فعلی تامین می‌شود. اصلاح ساختار بودجه زمانی امکان پذیر خواهد بود که دست کسانی که ارز صادراتی گرفته‌اند پول خود را به چرخه اقتصاد کشور برگردانند. تاکنون ۳۰ درصد از پول ارز صادراتی به کشور بازنگشته است.

وی در ادامه درباره ابربدهکاران بانکی گفت: برخی برای تخریب من می‌گویند همتی لیست ابربدهکاران را به ما نداده است و تنها لیست بدهکاران ۵۰ دلاری و ۱۰۰ دلاری را تحویل داده است. در صورتی که لیستی که من در اختیار دستگاه‌های مسئول قرار دادم شامل ۱۷ هزار اسم از تمامی بدهکاران بود. فقط کافی بود تا آقایان ۱۲۰۰۰ نفر از این لیست را حذف کنند تا به بدهکاران اصلی بانکی برسند. اما اینکار را نکردند چرا که این بدهکاران در ستاد انتخابات همین آقایان فعالیت می‌کنند. من اگر رئیس جمهور شوم انتظاراتی که رهبر انقلاب برای اصلاح ساختار بودجه دارند را ظرف دو سال به سرانجام می‌رسانم.

وی در خصوص مسببین وضع ریزش بورس اظهار داشت: من در دوره‌ای که در بانک مرکزی بودم چون به تعامل اعتقاد دارم اعلام نکردم چه کسانی بودند که بازار بورس را اینگونه کردند. مسئولیت بورس به من ربطی نداشت چرا فکر میکنند رئیس کل بانک مرکزی در بورس نقش دارد؟ وقتی ظرف چند ماه دامنه نوسانات را عوض میکنید به رئیس بانک مرکزی مربوط است؟ کسانی که مسئولیت مستقیمی دارند باید پاسخگوی مردم باشند من یک رای در شورای عالی بورس دارم.

کد خبر: ۹۳٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha