۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
۵۰ درصد نیروگاه‌های برق آبی اردبیل غیر فعال هستند
به دلیل کمبود منابع آبی؛

۵۰ درصد نیروگاه‌های برق آبی اردبیل غیر فعال هستند

اردبیل - قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اردبیل گفت: به دلیل کمبود منابع آبی، ۵۰ درصد نیروگاه‌های برق آبی در استان غیرفعال هستند.

حسین قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ دستگاه رمز ارز در سطح استان اردبیل جمع‌آوری شده است، اظهار داشت: در حالیکه افزایش سالانه بار شبکه برق به دلیل گرم شدن هوا و تولید نیروگاه‌های برق آبی اتفاق افتاده است، اما به خاطر استخراح رمز غیرقانونی مشکلات عدیده‌ای پیش آمده است.

وی بیان کرد: شبکه توزیع برق سراسری در قالب یک نظام یکپارچه انجام می‌شود که در این زمینه صرفه‌جویی و مصرف بهینه با توجه به گرم شدن هوا باید مد نظر قرار گیرد که در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آمده و درصدد هستیم برای بهبود وضعیت موجود اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اردبیل ادامه داد: در حال حاضر به دلیل کمبود منابع آبی ۵۰ درصد نیروگاه‌های برق آبی فعالیت نمی‌کنند که کاهش نزولات جوی تا ۳۵ درصد در کاهش فعالیت این  نیروگاه‌ها نقش داشته و از طرفی به دلیل افزایش دما استفاده از وسایل سرمایشی افزایش قابل توجهی یافته است.

قدیمی تصریح کرد: در حال حاضر مصرف برق در کشور در طول دو ماه گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته و لازم است در ساعات پیک، مصرف خود را به درستی مدیریت کنیم که این مسئله زمینه تعدیل برق مصرفی در معابر و خیابان‌ها را به دنبال داشته که درصدد هستیم روزانه ۴.۷ مگاوات مصرف روشنایی معابر را کاهش دهیم.

وی اظهار کرد: در تمامی ادارات مصرف برق از ساعت ۱۱ صبح تا ۲ ظهر ۵۰ درصد کاهش یافته و در ساعات غیراداری ۹۰ درصد کاهش را داشته‌ایم که در این زمینه استفاده از مولدهای خودتأمین بسیار ضروری و مهم است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در این زمینه موفق عمل کنیم.

قدیمی افزود: سهمیه روزانه استان ۳۰۰ مگاوات است که ۸۰ مگاوات نیز از کشور آذربایجان به شهرهای شمالی استان اختصاص می‌یابد و در صورت اعمال خاموشی از قبل برنامه‌های خاموشی اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اردبیل با بیان اینکه به ازای یک درجه افزایش دما حدود یک هزار مگاوات مصرف برق افزایش می‌یابدادامه داد: براساس پیش‌بینی های هواشناسی افزایش دمای هوا در طول هفته محسوس خواهد بود.

کد خبر: ۹۳٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha