۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
پنج پایانه مرزی آذربایجان غربی بسته است/ باز بودن مرز تمرچین
معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

پنج پایانه مرزی آذربایجان غربی بسته است/ باز بودن مرز تمرچین

ارومیه- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی این استان را دارای شش پایانه مرزی دانسته و گفت: به جز مرز تمرچین، بقیه پایانه های مرزی بسته هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، آیدین رحمانی عصر شنبه در همایش معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداران سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان غربی دارای شش پایانه مرزی رسمی است که در حال حاضر به جز پایانه مرزی تمرچین که جزو دو مرز باز کشور محسوب می شود، بقیه مرزها بسته هستند.

وی با اشاره به ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی در شهرها و روستاهای استان گفت: اماکن، معابر و قسمت های پرتردد در سطح شهر به صورت شبانه ضدعفونی می شود و همچنین در تمام روستاها نیز کمیته سلامت با مسئولیت دهیاران و عضویت برخی معتمدین تشکیل و هر دو روز یکبار معابر و اماکن پرتردد روستایی نیز ضدعفونی می شود.

رحمانی افزود: همچنین ضدعفونی ناوگان سنگین و اتوبوس هایی که وارد استان می شوند، توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در مبادی ورودی استان انجام می شود.

وی ادامه داد: در راستای کاهش تردد و تجمع و در پاسخ به مطالبه انجمن پیمانکاران بر اساس ماده ۴۳ شرایط عمومی پیمان، محدودیت کاری را اعمال کردیم و همچنین پروژه هایی که تعدد افراد در آن ها وجود داشت، تعطیل شدند.

معاون استاندار آذربایجان غربی از آمادگی دوهزار و ۵۰۰  تخت در استان برای ارائه خدمات درمانی برای بیماران کرونایی خبر داد و گفت: در هفته گذشته با همکاری ارتش، سپاه، هلال احمر و نیروی انتظامی بیمارستان ۲۰۰ تختی صحرایی راه اندازی شد و در صورت نیاز آمادگی لازم برای برپایی بیمارستان صحرایی دیگر وجود دارد .

رحمانی همچنین با اشاره به موقعیت حساس شهرستان سردشت به لحاظ حضور جانبازان شیمیایی و داشتن زمینه بیماری ریوی اظهار داشت: موقعیت این شهرستان نیاز به توجه و اتخاذ تدابیر ویژه ای دارد و نیاز است اعتبار لازم برای تامین مواد ضدعفونی و بهداشتی در این منطقه در نظر گرفته شود.

۶۱۳۰ واحد مسکونی در زلزله آذربایجان غربی آسیب دیده اند

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده استان نیز گفت: در این زلزله، بیش از شش هزار و ۱۳۰ واحد مسکونی دچار حادثه شدند که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.

رحمانی ادامه داد: اقدامات اولیه برای اسکان اولیه در مناطق صورت گرفته و همچنین پنج هزار بسته غذایی و بهداشتی در آن توزیع شده ولی همچنان باید اقلام بهداشتی ضروری از جمله ماسک، مواد ضدعفونی و دستکش در بین هموطنان زلزله زده توزیع شود.

کد خبر: ۹٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha