۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
ضرر خام فروشی چندین برابر درآمد نفتی
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد

ضرر خام فروشی چندین برابر درآمد نفتی

مهرعلیزاده، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضرر خام فروشی را چندین برابر درآمدنفتی در چند سال برشمرد.

به گزارش بازار، محسن مهرعلیزاده بعد از گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در جمع خبرنگاران خام فروشی را یکی از ضررهای اساسی دانست که کشور چندین سال است از آن رنج می‌برد و افزود: تنها راه کاهش خام فروشی، سرمایه گذاری در این زمینه و راه سرمایه گذاری هم تامین پول است.

وی داشتن پول را در گرو امنیت داخل کشور و امنیت در سطح بین الملل بیان کرد و گفت: یعنی هم با دنیا خوش اخلاق باشیم و هم دنیا احساس کند در صورت سرمایه گذاری در کشور ما، سرمایه آن‌ها بر اساس قوانین و مقررات و رفتار ما، هدر نخواهد رفت.

مهرعلیزاده افزود: سرمایه گذاران داخلی نیز باید این احساس را داشته باشند که در صورت سرمایه گذاری، در گرفتن مجوزها، اقدامات اجرائی، صادرات و تامین تجهیزات و ماشین آلات و فناوری خود، مشکلی پیدا نخواهند کرد.

وی گفت: اگر ما مشکلات از این دست را که در یک کلام استیلای سیاست ورزی بر اقتصاد است، وارونه کنیم و اقتصاد، توسعه، کار و جذب سرمایه را اصل بگذاریم و بقیه موارد از جمله سیاست خارجی، تعامل با همسایگان و سیاست تعامل با مردم، اعتماد با مردم و شفافیت با آن‌ها را در پی اقتصاد داشته باشیم، همه مشکلات حل خواهد شد و این ضررها را نخواهیم کرد.
 
معلم‌ها اساس تعلیم و تربیت
 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای اصلاح نظام آموزشی کشور، تقویت بنیه علمی دانش آموزان و دانشجویان و تعمیق ارتباط دانشگاه و صنعت چیست؟ معلم‌ها را اساس تعلیم و تربیت دانست و گفت: باید کاری کنیم که معلم در جامعه تکریم واقعی شود.

مهرعلیزادهه افزود: گرفتاری‌هایی که اکنون در خصوص ربته بندی، پذیرش یا نپذیرفتن افزایش سطح مدرک معلمان، حقوق آنان و موارد مختلف وجود دارد، هیچ وقت نمی‌تواند ما را به نظام صحیح آموزشی (در صورت طراحی آن) برساند.

وی با تاکید بر تغییر بینش و دید طراحان نظام آموزشی گفت: بینش این افراد باید جهانی باشد، اما بعضی افراد، بسته نگاه می‌کنند و حتی یک تصویر در یک کتاب مدارس ابتدایی، یک مثل، اسم و بعضی از شخصیت‌های فرهنگی، حساسیت‌های تنگ نظرانه را از خود نشان می‌دهند.

مهرعلیزاده افزود: در صورتی که در دنیا بر اساس یافته‌های جدید خود طراحی‌های خوبی کرده اند و در دنیا نونهالانی که مدارس ابتدایی می‌روند و جوانانی که در مدارس متوسطه هستند، این‌ها با جوانان سی یا چهل سال پیش، بسیار تفاوت دارند، اما ما همان نظام‌ها را حفظ کرده ایم.

وی بر نوسازی و تجدیدنظر در روش‌های طراحی نظام آموزشی تاکید کرد و گفت: باید هسته‌های لازم را در این نظام آموزشی ایجاد کنیم و تفکرات را تغییر دهیم.

مهرعلیزاده در خصوص تعمیق ارتباط دانشگاه با صنعت نیز افزود:، چون از فردای انقلاب در صنعت بوده ام و همیشه در دانشگاه واحدهای ارتباط با صنعت بود و در وزارتخانه‌های صنعتی نیز ارتباط با دانشگاه وجود داشت، متاسفانه در چهل سال در این خصوص حالت فورمالیته کار کرده اند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هیچ وقت هیچ چیز را نمی‌توان تعارفی و به زور به هم متصل کرد و باید یک مطالبه‌ای در این زمینه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه صنعت باید احساس نیاز به دانشگاه کند، افزود: صنعت باید احساس نیاز به یافته‌های علمی و فناوری‌های موجود در دانشگاه کند تا به سراغ دانشگاه برود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در صورت احساس نیاز نکردن صنعت به یافته‌های علمی، تعمیق ارتباط صنعت با دانشگاه صورت نمی‌گیرد، گفت: در دنیا نیز به این صورت است و ما باید راه صنعت را باز کنیم و پول را به صنعت تزریق کنیم.

وی اضافه کرد: صنعت باید متکی به سواد، علم و فناوری داخلی کار کند و در جهت ترمیم، توسعه و تعالی خود از دانش فنی ساخته شده در دانشگاه استفاده کند.

مردم از حق رأی دادن استفاده کنند
 مهرعلیزاده در خصوص انتخابات گفت: مردم دو راه پیش رو دارند که یکی از آن تحریمی است که بعضی‌ها به دلایل مختلف در پیش گرفته اند و آن راه قهر از صندوق رأی یا استفاده نکردن از حق قانونی مصرح و خدادادی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ادامه این روش، استقرار طراحی‌ای خواهد بود که مردم از آن می‌ترسند.

مهرعلیزاده گفت: مطمئناً این روش نه تنها وضعیت کنونی را بهبود نخواهد بخشید بلکه ما نگرانیم که وضعیت بسیار بدتر شود.

وی افزود: راه دوم که راه مطلوبی است حداکثر استفاده از این فرصت قانونی است و با حضور فعال به ایده‌هایی رای دهند که دگرگونی در آنچه که طراحی شده ایجاد می‌کند که همان ایده‌های جدید، ایده‌های تعامل با دنیا، ایده‌های تنش زدایی در منطقه و با همسایگان و ایده‌هایی است که در داخل به دنبال تفوق طلبی و رعیت پروری و خودستایی و دیگرستایی نباشند.

مهرعلیزاده گفت: باید به ایده‌ای که سیاست زدگی را از جامعه برچیند و به جای آن اولویت‌های اساسی مردم، معیشت، نان، گذران زندگی مردم، رفاه و آرامش مردم را جایگزین کند، رأی دهند.
 
باید پیشنهادها و اطلاعات خود را در اختیار فرد منتخب قرار دهیم
 نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: این بسته به آن است که در جمعه پیش رو، مردم با حضور پای صندوق‌های رأی، معجزه بیافرینند و کاری انجام دهند که در تاریخ بماند که ایرانیان به پا خاستند و از جمهوریت نظام خود جانانه دفاع کردند.

مهرعلیزده در پاسخ به این سؤال که در صورت پیروز نشدن در انتخابات آیا به فرد منتخب مردم کمک خواهد کرد؟ گفت: ۱۰۰ درصد این کار را خواهم کرد.

وی افزود: هر کسی که حائز اکثریت آراء نشد، اگر دلسوز است که ان شاء الله همه کاندیداها دلسوز هستند باید اطلاعات و پیشنهادهای خود را در اختیار دولت منتخب قرار دهند.

مهرعلیزاده گفت: من در گرفتن این اطلاعات و حتی گرفتن دست این کاندیداها برای همکاری بدون توجه به چپ و راست آمادگی دارم که دست همه را بگیرم و با خود در راه پیش رو همراه کنم.

وی در خصوص گمانه زنی‌های رسانه‌ای مبنی بر کنار رفتن او از انتخابات افزود: در انتخابات از این شایعات از جمله کنار رفتن آقای رئیسی به نفع آقای جلیلی مطرح می‌شود که ما باور نمی‌کرده و نمی‌کنیم.

مهرعلیزاده گفت: همچنین این موضوع را که به جز آقای محسن رضایی، بقیه پوششی بودند، ما نپذیرفتیم و نمی‌پذیریم.

وی با اشاره به پیام آقای قاضی زاده هاشمی در صفحه شخصی خود مبنی بر اینکه تا آخر حضور دارد و به جبهه انقلاب لطمه نخواهد زد، افزود: این مسائل در رقابت‌ها وجود دارد، اما بعضاً بداخلاقی‌هایی وجود دارد که من توصیه می‌کنم این بداخلاقی‌ها صورت نگیرد.

کد خبر: ۹۳٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha