۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
لزوم ارتقای صنعت آبزی پروری در لرستان/ باید از خام فروشی سنگ جلوگیری شود
کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری:

لزوم ارتقای صنعت آبزی پروری در لرستان/ باید از خام فروشی سنگ جلوگیری شود

لرستان- کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به لزوم ارتقای صنعت آبزی پروری در لرستان، گفت: نباید ۶۰ درصد سنگ معادن بدون فرآوری خارج شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید جلیلی عصر دوشنبه در گفتگوی تلویزیونی با مردم لرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه یک انتخاب برای چهار سال هستیم، با استفاده از ظرفیت ها می توان کشور را جهش و توانمندی ها را باید ارتقا داد.

وی با بیان اینکه جهش کشور بدون جهش روستاها ممکن نیست، افزود: روستاهای لرستان یک مصداق بارز برای جهش کشور است و فرصت هایی که در این روستاها وجود دارد این امکان را می دهد که در عرصه های مختلف اقتصادی ارتقا صورت گیرد.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد: در الشتر شرکت آبزی پروری یک فرصت ارزشمند است و فقط ارتقای شیلات برای استان نیست بلکه فرصتی برای جهش در عرصه شیلات کشور است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت شهرک های صنعتی در استانها باید یک محل بزرگ برای تولید کشور و صادرات باشد، خاطرنشان کرد: لرستان در بخش کشاورزی، دامپروری، گردشگری، آبزی پروری، معادن و سنگ ظرفیت های زیادی دارد که با وجود این همه ظرفیت نباید مشکل بیکاری داشته باشد حتی باید پذیرای جوانان سایر شهرها در بحث اشتغال هم باشد.

جلیلی گفت: لرستان با دارا بودن ۶٫۵ میلیون واحد دامی در رده ششم کشور قرار دارد، ارتقای صنعت آبزی پروری می تواند چشم انداز تولید ۲۳ هزار تن گوشت ماهی را به دنبال داشته باشد، وجود معادن و رتبه دوم کشوری فرصتی است برای اینکه از خام فروشی جلوگیری شود و نباید ۶۰ درصد سنگ معادن بدون فرآوری خارج شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های گردشگری در لرستان اما در بحث اقامتگاه های بوم گردی این استان در رتبه ۲۰ کشوری قرار دارد و در بیکاری جز پنج استان اول است، این در حالیست که فرزندان لرستانی در عرصه ورزش قهرمانی پرچم ایران را به برافراشته اند و امروز باید این استان در عرصه اقتصاد، صنعت و گردشگری هم حماسه آفریند و یک جهاد بزرگ نیاز است؛ دولت باید برنامه جهش برای کشور و استانها داشته باشد که این مهم بدون کمک مردم امکان پذیر نیست.

کد خبر: ۹۳٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha