۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
محرومیت های ایلام با وجود ذخایر نفت و گاز عادلانه نیست
رئیسی:

محرومیت های ایلام با وجود ذخایر نفت و گاز عادلانه نیست

ایلام- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به ظرفیت های نفت و گاز در استان ایلام، گفت: محرومیت های ایلام با وجود ذخایر نفت و گاز عادلانه نیست.

به گزارش خبرنگار بازار، سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در گفتگو با شبکه استانی ایلام با عذرخواهی از عموم مردم این استان که به دلیل شرایط کرونایی امکان دیدار حضوری فراهم نشد، اظهار کرد: همچون همه مناطق زاگرس نشین ، ایلام به عنوان عروس زاگرس شناخته می شود و جنگل های بلوط را باید صیانت، حفظ و ارتقا داد، این جنگل ها باید حفظ شود.

وی گفت: آمایش سرزمینی ، وضعیت اقتصادی ، کشاورزی و گردشگری باید در استان ایلام بصورت ویژه نگریسته شود.

رئیسی اظهار داشت: نقش آفرینی جدی در انتخابات و در حوزه اقتصادی می تواند منطقه را تحت تأثیر قرار دهد و بخصوص جایگاه بسیار ویژه ای که ایلام در ارتباط با عراق دارد، می تواند ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه یافتگی برای استان ایلام ایجاد کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: مسئله راه های ارتباطی از جمله ریلی و بزرگراهی نیز از دیگر نیازهای اساسی استان ایلام است که باید به سرعت شکل گیرد،

وی با اشاره به اینکه نباید چهره استان با فقر، نداشتن و بیکاری و مشکلاتی که مردم دارند، بد جلوه کند، افزود: مردم سلحشور ایلام همواره میزبان زوار اربعین بوده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: این عدالت نیست که مردمی که بر روی ذخائر نفت و گاز زندگی می‌کند، وضع معیشتشان خوب نباشد، این جزو بدیهیات است که درصدی از درآمدها باید به رفع محرومیت و مشکلات و اشتغال در استان اختصاص یابد.

رئیسی اظهار کرد: باید قدم‌های جدی تری در خصوص رفع مشکلات استان برداشته شود، باید فاصله‌ای که بین وضع موجود و ایده ال وجود دارد، از بین رود.

وی با اشاره به اینکه طرح مهار آب‌های گرمسیری که رهبر معظم انقلاب اعتباراتی را اختصاص دادند، باید تکمیل شود، افزود: بحث مهم صادرات تولیدات استان و کشور در مرز با عراق باید پیگیری و این استان زمینه بسیار مناسبی برای گسترش مناسبات تجاری با کشور عراق را مهیا کند.

رئیسی یادآور شد: ایجاد شبکه ریلی و اتصال آن به شبکه ریلی کشور عراق از مزیت‌های استان ایلام است که هم در جهت تردد مسافر و ترانزیت کالا موثر واقع می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: منطقه آزادی که برای ایلام اعلام شده است باید تبدیل به مرکز صادرات به کشور عراق شود و در منطقه آزاد باید به دنبال ایجاد واحدهای تولیدی برای صادرات بیشتر به عراق باشیم و نباید این منطقه به محلی برای واردات صرف کالاهای خارجی تبدیل شود.

کد خبر: ۹۳٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha