۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
آلفارومئو رقیب جدی آلمانی‌ها
ایتالیایی پر قدرت جسورتر می‌شود

آلفارومئو رقیب جدی آلمانی‌ها

آلفا رومئو محصول جولیا را با دو پیشرانه شش و چهار سیلندر با حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب‌بخار و مجهز به فناوری‌های روز به بازارهای جهانی معرفی و جهت رقابت با آلمانی‌ها عرضه کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: آلفا رومئو یکی از خودروسازان ایتالیایی خوشنام در تولید محصولات اسپرت و لوکس است. این خودروساز ایتالیایی سال ۲۰۱۹ یکی از خودروهای محبوب خود یعنی جولیا را دستخوش تغییراتی و بازطراحی قرار داد. خودرویی که پس از شش سال با تغییرات اساسی جهت افزایش سهم بازار روانه بازار شد.
جولیا برای بازارهای مختلف با نسخه‌های متفاوت طراحی و تولید شد، پیشرانه‌های مورد استفاده در این خودرو چهارسیلندر و شش سیلندر بوده که بسته به نوع بازار متفاوت است.

آلفارومئو رقیب جدی آلمانی‌ها

در ظاهر طراحی کلی این خودرو به شکل خط تیز افقی روی بدنه با فرم‌های تخت و منحصر به فرد است. آلفا رومئو به همراه تیم طراحی به دنبال طراحی و تولید خودرویی بودند که از نظر تناسبات و ابعاد، کار را برای رقبای آلمانی خود در بازار سخت کند. با رعایت این نکته نیز موفقیت قابل توجهی را به دست آوردند. جولیا به عنوان یک سدان جذاب از نظر بصری و طراحی توانسته مشتریان فراوانی را به خودجذب کند.
در ظاهر جلو خودرو، نخستین بخشی که بیش از هر چیزی خود نمایی می‌کند، طراحی ویژه چراغ‌ها با گرافیک خاص استبا چراغ‌های کشیده با گرافیک به‌روز و جلوپنجره مثلث شکل و خطوط تیز روی کاپوت چهره تهاجمی دارد. اما در نمای عقب برخلاف نمای جلو با چراغ‌های کشیده افقی با LEDهای مشابه وی برعکس شده و حجم‌پردازی صریح بخش عقب زیبا به نظر می‌رسد. هرچند که نصب دیفیوزر و اگزوزهای کروی‌شکل در طرفین سپر عقب به اسپرت بودن این سدان می‌افزاید. همچنین نصب رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی پنج پره با طراحی خاص آلفارومئو وقار خودرو را بیشتر می‌کند. 

آلفارومئو رقیب جدی آلمانی‌ها

 جذابیت کابین این خودرو به لطف طراحی دو دریچه کروی شکل برای سیستم تهویه مطبوع در کناره‌های داشبورد و دریچه‌های مستطیل شکل در قسمت میانی داشبورد و نوع چیدمان قطعات افزایش یافته است.
 نمایشگر ۸.۸ اینچی لمسی در کنسول میانی و پشت آمپر مجهزبه صفحه نمایش ۷ اینچی TFT فضای مدرنی را فراهم آورده است. طراحی غربیلک فرمان اسپرت با دکمه‌ی استارتی که روی آن تعبیه شده، دسته دنده اسپرت،دو پدال بزرگ شیفتر آلومینیومی در پشت فرمان و تزئینات فیبرکربنی حس هیجان بیشتری به رانندگی با این سدان اسپرت خانوادگی می‌بخشد. باتوجه به ابعاد بدنه فاصله محوری، طول و عرض به ترتیب ۲۸۲۰میلی‌متری، ۴۶۳۹میلی‌متری و ۱۸۷۳میلی‌متری فضای جادار و مناسبی را در اختیار سرنشینان می‌گذارد.

آلفارومئو رقیب جدی آلمانی‌ها

همچنین فضای بار صندوق عقب به ۴۸۰ لیتر می‌رسد. از سوی دیگر زیر کاپوت نسبتا کشیده جولیا اسپرت یک موتور چهارسیلندر خطی دولیتری توربوشارژ نصب جا خوش کرده است. این پیشرانه که زیر نظر مهندسان فراری طراحی و تولید شده است، با نصب سیستم پرخوران توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم و تغییراتی در واحد زمان‌بندی سوپاپ‌ها می‌تواند ۱۹۷اسب‌بخار قدرت و ۳۳۰نیوتون‌متر گشتاور  تولید می‌کند. این قدرت و گشتاور به کمک گیربکس ۸سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.
سیستم کنترل لغزش محدود دیفرانسیل LSD نیز نصب شده تا عملکرد خودرو را بهبود بخشد. بر این اساس تنها ۶.۹ ثانیه زمان نیاز است که از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد. نکته مهم دیگر در آلفارومئو جولیا اسپرت سیستم تعلیق قابل تنظیم این سدان است. با انتخاب هر یک از حالت‌های رانندگی مانند اکو، نرمال، اسپرت و ریس فنربندی تغییر می‌کند و متناسب با سیستم کنترل پایداری الکترونیکی میزان سواری را نرم یا خشک می‌کند.

آلفارومئو رقیب جدی آلمانی‌ها

به همین دلیل سایز تایرهای جولیا اسپرت ۴۰.۲۲۵ با رینگ ۱۹ اینچی است. تایرهای سفارشی شرکت پیرلی پی-زیرو زیر خودرو نصب شده که طبق تست انجام شده از سوی مجله خودرو در سواری باکیفیت تاثیرگذار است. از مهم‌ترین آپشن‌های جولیا اسپرت می‌توان به سیستم شناسایی نقاط کور و عابرپیاده، ترمز اضطراری خودکار منطبق بر شناسایی عابرپیاده، سیستم کمکی پارک، سیستم کنترل فواصل، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمکی رانندگی سطح ۲، سیستم هشدار انحراف از مسیر و سیستم پیشگیری از برخورد جلو اشاره کرد. این سیستم‌ها سبب افزایش ایمنی خودرو و پرچمداری فناوری در بازارهای جهانی می‌شود.

کد خبر: ۹۳٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha