۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
ادارات ۵۰۰ هکتار از اراضی ساحلی ساری و میاندرود را تصرف کردند
رئیس مجمع نمایندگان مازندران:

ادارات ۵۰۰ هکتار از اراضی ساحلی ساری و میاندرود را تصرف کردند

ساری- زارعی، رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: ۵۰۰ هکتار از اراضی ساحلی ساری و میاندرود معادل پنج میلیون مترمربع در اختیار دستگاه های دولتی است.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بسیاری از اراضی ساحلی استان در اختیار دستگاه های دولتی است، اظهار داشت: در ساری و میاندورد ۵۰۰ هکتار از اراضی ساحلی معادل پنج میلیون مترمربع در اختیار دستگاه های اداری و دولتی است.

وی با تاکید بر اینکه اراضی ساحلی برای ایجاد اشتغال باید از دستگاه های دولتی گرفته و به مردم واگذار شود، افزود: این اراضی باید به ساحل نشینان و تولیدکنندگان واگذار و نظارت دقیق روی آن اعمال شود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با عنوان اینکه دریای خزر محل تولید انواع ماهیان و آبزیان به شمار می رود، افزود: در سال های اخیر به دلیل آنکه نتوانستیم خوب عمل کنیم، برخی از گونه ها از جمله ماهیان خاویاری به انقراض رفته است.

زارعی یادآور شد: در سال های اخیر موضوع انتقال آب دریای مازندران به کویر مطرح شد که می تواند تبعات بسیاری داشته باشد و باید جلوی آن را گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اظهار اینکه مازندران در آبزی پروری دارای مشکل است، یادآور شد: مازندران با داشتن ۴۸۰ کیلومتر نوار ساحلی نباید مشکل اشتغال داشته باشد ولی شاهد وجود این پدیده هستیم.

وی گفت: تکمیل طرح آزادسازی سواحل و تشکیل شرکت عمران سواحل نیاز مازندران برای توسعه اقتصاد دریا است.

کد خبر: ۹۳٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha