۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
افزایش قیمت بنزین تصمیم دولت نبود  
واکنش زنگنه به اظهارات رییسی  

افزایش قیمت بنزین تصمیم دولت نبود  

زنگنه، وزیر نفت درباره اظهارات رییسی می گوید افزایش قیمت بنزین در راستای اجرای تصمیم سران سه قوه است و این تصمیم در دولت گرفته نشده است.

بازار؛ گروه انرژی: واکنش ها به اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری درباره افزایش قیمت بنزین تمامی ندارد. بعد از اینکه پایگاه اطلاع رسانی دولت طی بیانیه ای اظهارات نامزدهای انتخاباتی در خصوص قیمت بنزین را اتهام زنی غیر منصفانه اعلام کرد، امروز بیژن زنگنه وزیر نفت حسن روحانی بار دیگر تاکید کرد که افزایش قیمت بنزین تصمیم سران ۳ قوه بوده است. او همچنین گفت مصوبه دولت که چاپ شده و در اختیار همه است، ما نوشتیم افزایش قیمت بنزین در راستای اجرای تصمیم سران سه قوه است و این تصمیم در دولت گرفته نشده است.

در حالی که دولت و رهبر جمهوری اسلامی تصمیم به افزایش ناگهانی قیمت بنزین در سال ۹۸ را تصمیم «سران قوا» اعلام کرده‌ اند، ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، می‌ گوید دولت خود تصمیم به این امر گرفت.

سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه، ۱۹ خرداد، در پاسخ به سوالی در این باره در جمعی از دانشجویان گفت اصلاح قیمت انرژی و افزایش قیمت بنزین از قوانین مصوب مجلس بود «که باید در یک شیب ملایم اجرایی می‌ شد، اما دولت پنج سال به این قانون عمل نکرد».

او همچنین گفته بود: «موقعی که این طرح به جلسه شورای هماهنگی سران قوا آمد، سه بار اعتراض و سوال کردم چرا در این جلسه مطرح شده که آنها گفتند این موضوع در دولت تصویب شده و اینجا فقط برای اطلاع و هماهنگی مطرح می‌ شود.»

طبق گفته های کاندیدای انتخابات ریاست‌ جمهوری،  تنها یک بخش از مصوبه دولت در جلسه هماهنگی به تصویب رسید و آن این بود که آقایان پیشنهادشان این بود که پول حاصل از اجرای این مصوبه  بین مردم تقسیم شود که کمی از تنش‌ های احتمالی بکاهد  که در این باره نظرات مطرح شد و در نهایت به تصویب رسید و پس از آن  مورد تایید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.

البته رییس تنها کاندیدای معترض به روند افزایش قیمت بنزین نبود. محسن رضایی هم در اینباره گفته بود "مردم وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوند قیمت بنزین را سه برابر شده می‌ بینند و وقتی می‌گویند چرا وضعیت این گونه شده است می‌ گویند همینی که هست، در حالی که این موضوع بایستی پایان پیدا کند و دولت من به موضوع 'همینی که هست' پایان خواهد داد".

کد خبر: ۹۳٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha