۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
ایران بخشی از سهم خود را از بازار نفت پس‌گرفته است
سخنگوی وزارت امور خارجه:

ایران بخشی از سهم خود را از بازار نفت پس‌گرفته است

خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در دوران تحریم‌های حداکثری شکست‌خورده آمریکا هدف اصلی صنعت نفت پس‌گرفتن سهم ایران در بازار نفت بود، در همین یک سال اخیر، بخشی از این سهم را پس‌گرفتیم.

به گزارش بازار به نقل از شانا، سعید خطیب‌زاده، امروز (دوشنبه، ۲۴ خردادماه) در نشست خبری درباره آخرین مذاکرات برجام در وین گفت: آنچه در وین در حال انجام است، کمیسیون فصلی برجام برای بازگشت آمریکا به تعهدهایش است، گفت‌وگوها به بن‌بست نرسیده و درباره برخی مسائل فنی، سیاسی و اجرایی در حال انجام است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تحریم‌های نفتی از مسائل باقیمانده در برجام است، افزود: درباره رفع بخشی از همه تحریم‌ها توافق شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره فرآیند فروش نفت ایران پس از رفع تحریم‌ها، تصریح کرد: در دوران تحریم‌های حداکثری شکست‌خورده آمریکا هدف اصلی صنعت نفت پس‌ گرفتن سهم ایران در بازار نفت بود، در همین یک سال اخیر، بخشی از این سهم را پس‌گرفتیم، گفت‌وگوها همواره در لایه‌های مختلف انجام شده است.

خطیب‌زاده درباره راهزنی‌ دریایی آمریکا، تصریح کرد: دولت آمریکا مانند راهزن دریایی در چند مورد محموله‌هایی را که حتی برای ایران نبوده فروخته که غیرقانونی است. راهزنی، راهزنی است و فرق نمی‌کند آن محموله نفتی برای چه کسی است، این مسئله را باید به فهرست شرمندگی‌های دولت واشنگتن اضافه کرد.

کد خبر: ۹۳٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha