۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
 امکان صادرات ۲۰۰ میلیون دلار صنایع دستی در گیلان
استاندار گیلان مطرح کرد

امکان صادرات ۲۰۰ میلیون دلار صنایع دستی در گیلان

رشت- استاندار گیلان با اشاره به فعالیت ۸۵ هنر صنایع دستی در این استان گفت: امکان صادرات ۲۰۰ میلیون دلار محصولات صنایع دستی در استان فراهم است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه مشترک شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان؛ به ثبت رکورد ۱۰ سال گذشته سهم بخش کشاورزی در صادرات سال ۱۳۹۹ اشاره و اظهار کرد: در بازدید هفته گذشته از پایانه مرزی آستارا با همراهی وزیر راه و شهرسازی و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، بر ضرورت افزایش ظرفیت این بخش تأکید شد.

وی با اشاره به تلاش های مثبت صورت گرفته طی ماه های اخیر در حوزه گمرک آستارا، ابراز امیدواری کرد که با تکمیل این حوزه و نیز راه آهن رشت – آستارا در ادامه اتصال به بنادر کاسپین و انزلی، شاهد افزایش میزان صادرات از این مسیر باشیم.

زارع به درخواست متقاضیانی برای سرمایه گذاری در احداث پایانه محصولات کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: کیفیت و ارزش محصولات صادراتی از گیلان، ارتقاء یافته و با استانداردسازی بیشتر، می توانیم شاهد رونق این فرآیند باشیم.

وی با اشاره به سیر صعودی و مطلوب حجم صادرات غیرنفتی از بنادر انزلی، آستارا و کاسپین علیرغم شرایط سخت تحریمی گفت: با توجه به ظرفیت بالای گیلان، امکان دستیابی به هدفگذاری ۷۲۰ میلیون دلاری صادرات در سال جاری وجود دارد و آمار ثبت شده دو ماه اخیر نیز بیانگر این مدعاست.

استاندار گیلان همچنین بر لزوم فعالیت شبانه روزی بخش گمرک و قرنطینه در مرز آستارا برای تحقق اهداف تعیین شده تأکید کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت بالای صنایع دستی استان می تواند سهم بسزایی در توسعه صادرات غیرنفتی داشته باشد، گفت: ۸۵ هنر صنایع دستی هنرمندان گیلانی به ویژه بانوان پرتلاش، به ثبت رسیده که با توجه به استقبال نمونه‌های ارسالی به کشورهای دیگر، بستر صادرات برای بسیاری از آن ها فراهم است.

زارع چادر شب بافی قاسم آباد گیلان را محور معرفی صنایع دستی استان در اقصی نقاط دنیا دانست و ادامه داد: این صنایع پرافتخار و محصولات زیبا به عنوان میراث اجداد و نیاکان ما ، نیازمند حمایت و توسعه هستند و امکان صادرات ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار در سال های نخست را دارد.

کد خبر: ۹۳٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha